Avatar billede N100 Nybegynder
18. juni 2010 - 12:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ip-adresse

Hej Jeg kan ikke få den rigtige ip-adersse når jeg forsøger at gå på et trådløst netværk på en campingplads.
Jeg har Win. Xp. service pack 3.
Hvis jeg bruger Linux kommer jeg på uden problemer.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. juni 2010 - 12:15 #1
Hvad mener du med at få den rigtige ip-addresse?

Du får vel en dynamisk ip fra en dhcp som alle andre på stedet?
Avatar billede N100 Nybegynder
18. juni 2010 - 13:26 #2
Nej jeg får en ip. som ser sådan ud.: 192.168.001.
Hvis jeg bruger Linux får jeg en dynamisk ip
Avatar billede N100 Nybegynder
25. juni 2010 - 16:50 #3
Jeg hjælper lige min kære fader lidt her:

Den får tildelt en forkert IP-range under Windows - det være sig både under Windows 7 og XP.
Hvis man booter den under Ubuntu, får tildelt IP, og derefter booter under Windows, så virker det en rum tid.

Der er forsøgt med en trådløs USB dongle, men det er samme problem. Kobler jeg min T60`er på, så virker det bare.

Det virker meget mystisk, specielt når der også er forsøgt med et andet netkort. Det drejer sig om en Lenovo 3000-N100.
Hjemme privat virker det perfekt med trådløs.

For mig at se må det være en forkert opsætning et eller andet sted i det trådløse netværk på campingpladsen, da det er den router der tildeler IP`en. Eller er jeg helt forkert på den?
I det hele taget virker opsætningen ikke som værende særlig smart lavet, men fred være med det.

Vi har snakket med andre campister på pladsen - de har ingen problemer. Vil egentlig bare gerne have det til at virke, og havde håbet et andet netkort havde gjort udslaget.

Nogle der kan komme med et bud på en løsning?
Avatar billede N100 Nybegynder
18. september 2010 - 11:35 #4
Det viste sig at det var netværket på campingpladsen det var galt med.