Avatar billede Tigerbite Nybegynder
17. juni 2010 - 13:35 Der er 8 kommentarer

Lav et loginsystem på Mainsite som bruger samme database som PHPBB forum

Hej. Jeg leder efter et simpelt loginsystem:

En Username og Password box og submit knap skal sidde på mainsitet.

Når man skriver username og password og trykker submit skal den checke efter det man skrev i den samme database som min PHPBB forum er på.

Så det vil sige:

1. Login fra main site
2. Check database om informationen er rigtig
3. Hvis den er rigtig, log ind og gå tilbage til main site og derefter skal den skrive istedet for loginboxen, at man er logget ind.
4. Hvis informationen er forkert skal den skrive "Fejl, forkert username eller password" og gå tilbage til login.

Og hvis jeg er ikke er logget ind. Hvordan kan jeg så låse hjemmesider som kun folk som er logget ind kan gå ind på?

Tak
Avatar billede repox Seniormester
17. juni 2010 - 13:41 #1
Hvor meget af alt det der, er du i stand til at lave selv?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
17. juni 2010 - 13:55 #2
Her er lidt information om hvordan man integrerer med PHPBB's login system:

http://www.neothermic.com/kb/article143.html
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
17. juni 2010 - 14:00 #3
Er ikke særlig god til PHP.
Avatar billede repox Seniormester
17. juni 2010 - 14:01 #4
Så skal du nok regne med at du kommer til at hive lommelæderet op (særligt med tanke på hvor du har placeret dit spørgsmål).
Avatar billede askilada Nybegynder
17. juni 2010 - 14:03 #5
Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig :) Men personligt synes jeg
at du skal gå på biblioteket og låne en bog der hedder PHP & MySQL for begyndere :)

Dette er en bog jeg tror du vil få rigtig meget gavn af senere hen, da den også gennemgår
hvordan man laver et login system.

Hvis du læser denne, er jeg næsten sikker på du kan lave det hele selv :)

Mvh
Simon A. Jensen
Udviklerne

www.udviklerne.dk
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
17. juni 2010 - 14:03 #6
Jeg vil bare gerne have en login box på min index.html som bruger PHPBB users table. Så man ikke skal til at registrere sig 2 gange for at få adgang til det hele
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
17. juni 2010 - 14:03 #7
Kender du nogle gode bøger askilada?
Avatar billede askilada Nybegynder
17. juni 2010 - 14:09 #8
Ja den bog der som jeg fortalte dig om, jeg er sikker på at du kommer til at kunne bruge den til rigtig mange ting senere hen.

Der er en del bøger omkring PHP & MySQL også på dansk, men ved godt det kun er en bog som jeg nævner her. Men det er fordi jeg ved at den ville kunne besvære dit spørgsmål og ruste dig godt til at kunne løse din opgave selv :)

Mvh
Simon A. Jensen
Udviklerne

www.udviklerne.dk