Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Efterlyser erfaringer med Samsung BD-C8500 og Stofa

Hej. Som overskriften lyder søger jeg nogle der har købt Samsungs nye Blueray afspiller / Hd recorder og som bruger den sammen med Stofa's Zaptor kort. Det vil bare ikke spille sammen, selv om det virker sammen med f.eks. Yousee. Problemet er at maskinen ikke kan afkode Stofa's kodning på kortet, tilsyneladende i hvert fald. Skulle du have fået det til at virke, eller har hørt om en løsning vil jeg meget gerne høre om det.

Problemet er at man nu skal vælge mellem et kort der passer til Zaptor og et kort der passer til en Irdeto Cam kortlæser og da jeg hellere vil bruge harddisk recorderen som modtager har jeg skiftet, med det resultat at jeg ikke kan se de programmer jeg betaler for.

Håber jo på at det blot er et indstillingsproblem, selv om jeg syntes jeg har kigget alt igennem.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 19:53 #1
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/dvd/dvd/BD-C8500/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F

hvilkne firmware version ligger der i den

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/support.do?group=tv-home-theatre&type=dvd&subtype=dvd&model_nm=BD-C8500&disp_nm=BD-C8500&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010700&model_cd=BD-C8500/XEE&menu=download

den hedder 1004.7 den der ligger her

aner ikke om det hjælper

jeg er personligt godt træt af samsung
mit tv har en firmware der er over 1 år gammel der ikke virker optimalt. hopper i tekstv numrene springer over og så videre
deres standard svar slet kanalerne og læg dem ind
har skrevet har ringet og de er skide lige glade for ny firmware er der ikke kommet
tv kan ikke starte HDMI signalet når strømmen har været væk.
det skal gøres manuelt.

god fornøjelse med samsung - deres telefon service er en uddød by i rusland
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 20:21 #2
Tak for din kommentar.
Jeg har som det første opdateret firmwaren, hvilket forøvrigt var meget nemt i forhold til min tidligere hd optager, det foregår direkte over nettet.

Jeg havde nemt ved at komme igennem til deres telefonsupport, men de kunne ikke hjælpe og lovede at ringe tilbage. Det er så ikke sket endnu efter 2 dage.

HD optagerens andre funktioner er jeg meget tilfreds med, den har et væld nyttige funktioner og er meget intuitivt opbygget. Den har nogle småfejl som ikke er så betydningsfulde og som jeg har tiltro til bliver rettet hen af vejen.

Meeen - så er der jo lige det med kodningsproblemet og Stofa. Jeg har aftale med Stofa at jeg besøger dem på mandag sammen med maskinen, så vil en tekniker prøve at løse det eller samle oplysninger til en senere løsning. Som de siger er de kun interesseret i at få løst eventuelle konflikter med deres kort og fremtidens afspillere. Da det jo er en af de første dvb-t/c optagere er det vel ret nyt, men Yousee skulle efter forlydende ikke have problemer med deres kort.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2010 - 06:58 #3
jeg har købt en yousee boks jeg måtte sende retur da mit tv ikke kunne holde hdmi signalet - den er lavet af samsung.

jeg købte også et kort til 30 kroner og det var der ingen problemer med - det fandt hvad det skulle

det er jo ikke godt at 2 ting fra samme producent ikke kan samarbejde -

mit tv er le40a866s1

her ligger min firmware der er tudse gammel

http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=LCD%20TV&model_nm=LE40A866S1W&disp_nm=LE40A866S1&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2059977&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download&menu2=detail

ja vi har meget at takke medie ordførerne i folketinget for - magen til ugennemtænkt svineri skal man lede lænfe efter

læg mærke til du aldrig hører noget fra dem - de ved godt de har dummet sig ellers burde de bare spørge f.eks elgiganten der stort set mener det samme som mig.

men held og lykke med dit projekt - jeg opgav mit

m.v.h
Avatar billede chrestensen Nybegynder
27. juni 2010 - 09:03 #4
Hej,
Jeg har også anskaffet denne BD-C8500 som skulle anvendes via Stofa-TV, havde i forvejen Zaptor-boksen. Første gang jeg skulle foretage en kanalsøgning, fandt den absolut intet så jeg kontaktede Samsung support, derefter Stofa support.
Det er et indstillingsproblem: Prøv at indtaste følgende værdier og erstat dem med de nuværende værdier (de er i forvejen angivet anderledes):

Har tuneren problemer med at finde kanalerne, kan du manuelt indtaste følgende:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværsks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Så virker det...
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 14:49 #5
Hej chrestensen og tak for dit indput.

Jeg havde fundet frem til de indstillinger de er jo en forudsætning for i det hele taget at få kanalerne frem. Men jeg har også fundet ud af hvad der var galt og det er en kende pinligt :-)

Som du sikkert selv har opdaget så er der en meget tydelig markering på Zaptorkortet hvilken side der skal vende op. Derfor havde jeg ikke selv skænket det en tanke at vende kortet, men det viser sig jo så at det skal vende lige modsat i Irdeto kortlæseren. Det kan så undre at ingen af de 3 Stofa supportere jeg havde været i kontakt med kunne se det scenario for sig, men nu håber jeg da at deres tekniske afdeling og supporten har opdateret det så det står allerøverst på deres løsningsforslagsliste.

Jeg laver lige et svar og deler pointene med dig, håber det er ok.
Avatar billede Stewart81 Nybegynder
13. juli 2010 - 21:25 #6
Hej alle,

Jeg har også investeret i en Samsung BD-c8500, og har problemer med mit zaptor-kort. Har derfor både kontaktet Stofa og Samsung, uden held.

I den forbindelse har jeg opdateret firmvaren, indtastet de rigtige parametre og vendt kortet på alle mulige måder - uden det virkede.

Jeg tænker derfor om det er endnu en opdatering af firmvaren der skal til, før de to virker sammen, og at jeg derfor bliver nødt til at vente til det sker.

Eller om der er nogen her, som er kommet nærmere en løsning på problemet?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 00:26 #7
Hvis der under Indstillinger/Support/Softwareopgradering står 2010/05/27_001004 har du den seneste opdatering og det bør være i orden.

Andre forudsætninger er at din kortlæser er et Irdeto

Så vidt jeg har forstået er det også nødvendigt at skifte kortet, står der T=14 på dit ca. en cm. under chippen?

Finder den kanalerne med fejl når du vælger dem, eller finder den slet ikke noget?