Avatar billede mik28 Seniormester
16. juni 2010 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bat filer

Hejsa

Hvordan skriver jeg er række kommandoer jeg ønsker udført i en bat fil.

Kan jeg ikke bare skrive

CD c:\etsted
udfør kommando
CD c:\etandetsted
udfør kommando

Skal der stå noget foran og bagved eller er syntaksen en anden?
Avatar billede Blandy Praktikant
16. juni 2010 - 09:50 #1
Altså en bat fil, er jo bare en kør fil. som udførere de kommandoer du skriver i kronologisk rækkefølge.

Så hvis du skriver kommandoer der virekr i cmd, og sætter dem i række følge. Jamen så virker de efter hinanden.

Så det skulle der ikke være nogen problemer i.
16. juni 2010 - 19:48 #2
Forsigtig bemærkning - ved du hvad Point ude: 2.175 betyder ?
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mik28 (Dem der ikke er grønne) bør du liiiiige følge op på ...
16. juni 2010 - 19:53 #3
Under hvilket OS:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

HVIS "udfør kommando" er en anden *.bat / *.cmd fil OG du ønsker at den skal fortsætte i denne *.bat fil efter "udfør kommando", så skal "udfør kommando" skrives med START foran

CD /D c:\etsted
START "udfør kommando"
CD /D c:\etandetsted
START "udfør kommando"

---

Bemærk lige detaljen med
CD /D skal med fordi du har drevbetegnelse med... se detaljer i
CD /?
01. juli 2010 - 10:50 #4
Hvad endte denne tråd med ???

Og alle dine andre 'hænger' spørgsmål ?
Avatar billede mik28 Seniormester
08. juli 2010 - 16:47 #5
Dem ingen har lagt svar på jeg lukker jeg nu. Tak til alle de hjælpsomme sjæle her på Eksperten
08. juli 2010 - 19:16 #6
Men du havde jo på ingen måde vendt tilbage ???
Læs og måske forstå -> http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5