Avatar billede Jim Rasmussen Novice
14. juni 2010 - 21:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Linke melem to eller flere lokale asp.net hjemmesider med tilknyttede databaser

Hey :)

jeg er igang med min portfolio og skal linke fra den og videre til de projekter jeg har lavet på skole. Men jeg får problemer når jeg vil linke til en hjemmeside uden for selve portfolien som også har sin egen database tilknyttet? Nogen der ved hvad man skal gøre for at undgå det?

på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Syska Mester
14. juni 2010 - 22:17 #1
Lige nu lytter jeg bare med, da jeg ikke synes overstående giver mening, måske jeg bare er træt.

Men måske for at komme lidt videre:
Er det link som i <a href="http://exp.dk">exp</a> eller hvad snakker vi om? Jeg er helt tabt, måske jeg burde sove lidt. :-)

mvh
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
14. juni 2010 - 22:20 #2
altså enten en response.redirect("Navn.aspx"); eller bare et normalt href link ja. problemet ligger i at linke til en anden asp.net hjemmeside med en anden database, uden at den skal ligge på et helt andet domæne. Hvordan gør jeg det uden at de 2 ellere flere databaser kommer op og tottes?
Avatar billede keysersoze Guru
14. juni 2010 - 22:36 #3
hvis siden du vil linke til ikke ligger på et andet domæne ligger det vel på samme som du allerede befinder dig og så er det jo et ganske almindeligt link du skal lave - hvordan hver del af applikationen er connected til databasen håndtere du jo selv i applikationen/applikationerne.

Som jeg derfor ser det søger du svar på et problem, der slet ikke findes. Eller også forstår jeg bare ikke helt problemstillingen?
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
14. juni 2010 - 22:52 #4
Undskyld. de tvar bare mig der ikke lige tænkte mig om.

har selv fundet løsningn.

men kan man godt have flere databaser på et domæne?
Avatar billede Syska Mester
14. juni 2010 - 23:54 #5
1. Hvad var løsningen ?

2. Database har som sådan intet med et domain at gøre, så jo, du kan have 10000 databaser og 0 domains eller modsat. De har ikke mere kobling sammen end du selv laver i din apps.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2010 - 07:37 #6
Sidder du på et webhotel kan der sagtens være begrænsninger på både størrelsen og antallet af databaser.
Avatar billede Syska Mester
15. juni 2010 - 09:54 #7
Ahh, det er nok mere hvad du "får" af dem. Jeg vil næsten tro alle gerne vil sælge mere ... ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2010 - 19:04 #8
selvom alle gerne vil sælge mere har jeg set masser af tilfælde hvor selv ganske simple ting var umulige at sælge for dem (:
Avatar billede Syska Mester
15. juni 2010 - 22:08 #9
Ja.

Men nu ved jeg ikke i hvad forbindelse DSDM spørger.

Men bottom line, muligt, Ja ... men som du siger, så er det ikke alle der tilbyder det.

mvh
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
27. juni 2010 - 22:49 #10
det var fordi at surftown som jeg bruger, ikke understøtter fil baserede databaser (: hvilket undre mig!? :s
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
27. juni 2010 - 22:50 #11
fandt selv løsningen (:
Avatar billede Syska Mester
27. juni 2010 - 23:42 #12
Hvordan kan det så virke nu?
og hvor er din database nu, siden det virker ... eller er det fordi du har glemt at skrive løsnigen her :-)

mvh
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
28. juni 2010 - 01:08 #13
altså det jeg gjorde var at simpelthen at nøjes med at uploade billede af det website projekt som jeg ville have ind på min side. altså min portfolio. os så kan folk selv hente en rar fil med projektet og den tilkoblede "Filbaserede database" (:_
Avatar billede Syska Mester
28. juni 2010 - 01:20 #14
k