Avatar billede Klaus_S Praktikant
11. juni 2010 - 22:18 Der er 1 løsning

CR/LF i ASP textbox

Jeg har en asp:textbox med multiline hvor man kan indtaste text og gemmer det i en mysql databasefelt af typen BLOB.

Hvis texten hentes fra basen og den består af X linjer bliver texten vist i de X linjer som den blev gemt i hvis jeg viser den direkte i en asp:textbox.

Nu vil jeg gerne vise de enkelte linjer i seperate DIV og har derfor brug for at splitte den op efter CR/LF

Når jeg indlæser texten fra databasen og læser asciiværdien for hver enkelt char kan jeg ikke se at den indeholder CR/LF.

Hvordan kan asp:textboxen vise den i det antal linjer den er skrevet i inden den blev gemt i databasen og hvordan kan jeg splitte texten op når jeg ikke kan finde CR/LF

Hilsen Klaus
Avatar billede Klaus_S Praktikant
11. juni 2010 - 23:03 #1
hmm lukker SP igen. Får pludeslig ascii 10/13 retur fra mysql uden at have ændret noget