Avatar billede madskassen Nybegynder
10. juni 2010 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SQL trigger til C# program

Hej alle

Jeg sidder og er i gang med at lave en "nyhedsfeature" i det firma jeg arbejder i, hvor det skal være muligt at opdatere en liste og daglige events, som så når de bliver gemt i databasen, skal vises i en liste, der jo så skal opdateres på den føromtalte trigger.

Mit problem er så, at jeg har prøvet at google min problem stilling omkring hvordan man laver triggers, men til min store ærgrelse kom jeg ikke frem til en løsning.
Så mit spørgsmål er:

Hvordan kan jeg skrive min trigger, og hvordan skal jeg fange den oppe i programmet, når der kommer en insert, delete eller update, så jeg kan få opdateret min liste.???

Håber der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2010 - 16:00 #1
Hvorfor ikke lade C# koden requeste fra databasen hver gang?

Du skal op paa en del traffik foer end den simple loesning bliver et problem.

Men ellers har .NET funktionalitet til at haandtere det. Kig paa SqlDependency klassen.
Avatar billede madskassen Nybegynder
10. juni 2010 - 16:08 #2
Så skal jeg laver en timer (måske) der kan lave et request pr x tid. Det skærmbillede jeg viser på en tv-skærm skal opdateres. Der er ikke nogen knapper, og det lukkes ikke ned og åbnes igen, så der skal enten være en timer, eller også skal det være en trigger
Avatar billede madskassen Nybegynder
10. juni 2010 - 16:09 #3
ja. har kigget lidt på den sqlDependency eller notifcation service
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2010 - 16:20 #4
Jeg vil tro at en timer er nemmere at lave end bruge SqlDependency.

Men timer duer ikke hvis der skal opdateres hver sekund paa 1000 PC'ere.
Avatar billede Syska Mester
10. juni 2010 - 17:06 #5
Det er vel et spm om hvor lang tid der må gå mellem hver opdatering ...

Så du burde nok finde ud af hvad dine krav til systemet er, før end du leder efter en løsning.

Er det 1000 PC'er ... som skal være realtime uptodate, så ville jeg mene http://nservicebus.com/ kan bruges med Pub/Sub.

Må der gå 5 mins, inden ændringer kommer ud, så er det nok nemmere bare at poll serveren (implementeret med en timer).

Men det kommer helt an på dine krav til systemet efter min mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:20 #6
madskassen?
Avatar billede madskassen Nybegynder
15. juli 2010 - 15:43 #7
Jeg ved ikke helt hvilken løsning jeg kommer til at bruge endnu :(
Avatar billede madskassen Nybegynder
23. september 2010 - 12:10 #8
løst
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2010 - 14:50 #9
Og hvad endte du med?