Avatar billede Echers Nybegynder
09. juni 2010 - 23:19 Der er 6 kommentarer

Ang. mIRC script der ikke virker.

Mit spørgsmål er som følgende:
Jeg har et script til irc som ikke virker.
Jeg har selv lige kodet det, og vil høre hvad fejlen er, hvis nogle kunne sige det :).
Jeg er stadig ny i det her, så det er et meget simpelt script.
Men man skal jo starte fra "Scratch" ;).

scriptet ser sådan ud pt:
on *:TEXT:!partyshot *:#: { /describe $chan - $nick - Partyshot is one of our DJs. You can listen to him every Sunday between 20.00pm & 22.00pm! }

Håber på jeres hjælp..

Mvh.
Echers
Avatar billede ggxdg Nybegynder
13. juni 2010 - 14:28 #1
prøv at ændre "!partyshot *" til "!partyshot*" og se om det hjælper på det.

Som du skriver det, skal man vidst skrive !partyshot(space)[et eller andet]

Jeg kan ikke huske om IRC ignorer spaces hvis der ikke står noget efter, i så fald skal man jo skrive f.eks. "!partyshot randomtekst" for at det virker.

Prøv evt. at køre /describe $chan - $nick - Partyshot is one of our DJs. You can listen to him every Sunday between 20.00pm & 22.00pm! for sig selv, for at se om sætningen fungerer.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
25. juni 2010 - 11:10 #2
"Prøv evt. at køre /describe $chan - $nick - Partyshot is one of our DJs. You can listen to him every Sunday between 20.00pm & 22.00pm! for sig selv, for at se om sætningen fungerer. "

Det vil ikke virke, ivertigfald ikke med mindre at han udskifter $chan og $nick med en kanal og et nick der findes ;) det suden skal have to / altså // foran en kommando for at køre variabler.

Som du også fortælle så er det korrekt " *" skal fjernet fra kommandoen, hvis det skalvirke kun med !partyshot
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. juni 2010 - 12:46 #3
Ah... true dat!

Det er nok godt 6 år siden jeg sidst rodede med mIRC scripting, så jeg er nok lidt rusten :P
Avatar billede nyhuus Nybegynder
25. juni 2010 - 12:52 #4
hehe det kender jeg godt. Det er også meget lang tid siden jeg selv har.

Gjorde det dog meget en overgang, nok det der hænger lidt fast ;)
Avatar billede Echers Nybegynder
02. oktober 2010 - 13:36 #5
Hej drenge. Jeg har helt glemt at tjekke Eksperten her, da jeg selv fandt løsningen.
Og jeres løsning er delvist forkert, men kig videre og se den helt korrekt løsning.

Det korrekte svar var meget simpelt.. fjerne "*" og lade ":#:" stå helt op af Partyshot.

Derefter skrive "/describe" erstattes med "msg".

Så kommandoen ville komme til at se således ud nu:

on *:TEXT:!partyshot:#: { msg $chan - $nick - Partyshot is one of our DJs. You can listen to him every Sunday between 20.00pm & 22.00pm! }

Ellers mange tak for hjælpen, og undskyld for mit MEGET langsomme svar.
Avatar billede Echers Nybegynder
02. oktober 2010 - 13:37 #6
Derefter SKAL "/describe" erstattes med "msg".