Avatar billede Henrik8550 Nybegynder
09. juni 2010 - 20:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort vil ikke detektere min nye skærm

Har fået ny fladskærm som kræver anden opløsning end min gamle CRT. Men PC'en (grafikkortet) vil ikke detektere den nye skærn, så jeg kan ikke sætte den korrekte opløsning op. Har prøvet med både DVI og VGA kabel. System: Windows XP, ATI Radeon X700SE, Lenovo L2240P LCD skærm.
Kortet kunne godt detektere min gamle Dell CRT skærm.
Hvordan for jeg kortet til at detektere skærmen?
På forhånd tak.
Mvh Henrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2010 - 20:39 #1
start i fejlsikker tilstand og ret opløsning der.
Start så op normalt, så burde du have et billede, og kunne rette opløsning til.
Avatar billede Henrik8550 Nybegynder
09. juni 2010 - 21:06 #2
Tak for det meget hurtige svar.
Jeg har skam billede på, men det er ikke med den opløsning som er optimal for skærmen(1680x1050). Denne optimale opløsning er ikke muligt at vælge under display - settings, fordi kortet ikke ved jeg har en LCD skærm tilsluttet.

Men efter at have rodet frem og tilbage og genstartet nogle gange, er opløsningen pludselig blevet tilgængelig, så nu virker det. Men den står stadig som almindelig "Plug & Play Monitor", men det er jo ligegyldigt sålænge den rigtige opløsning er tilgængelig.
Mvh Henrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2010 - 21:11 #3
Efter som du selv løste problemet, så beholder du bare point ved at lægge svar og acceptere eget svar :)
Avatar billede Henrik8550 Nybegynder
02. september 2010 - 19:41 #4
Problemet er løst jvf. ovenstående