Avatar billede lisc Juniormester
09. juni 2010 - 20:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med tilslutning til TV med HDMI kabel

Hej.
Hvis jeg forsøger at forbinde vores TV til PC'en med et HDMI kabel, så forsvinder curser, quickstart menu m.m. fra min pc skærm men det kan fint ses på TV'et. Det kunne jeg for så vidt leve med, men det er dog temmelig svært at navigere når de står i hvert sit rum :0/

Hvordan skal jeg indstille min pc så jeg kan se curser m.m. på begge skærme og kan jeg indstille det når TV'et ikke er tilsluttet?

Jeg kører med win7 og jeg har et NVIDIA GeForce GT 220 grafikkort.

Håber I kan hjælpe mig
:0)
LSc
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. juni 2010 - 21:53 #1
Skærmne er sat forkert op - du skal vælge dublering og ikke extended... curser kan godt trækkes over på din pc skærm, enten til højre eller venstre side.
Du skal også vælge hvilken skærm der er primær - h.klik skrivebordet og tag properties (egenskaber)

..Ole
Avatar billede lisc Juniormester
10. juni 2010 - 20:27 #2
Bingo! Det var lige det der skulle til.
Tusind tak for hjælpen.
:0)
LSc
Avatar billede lisc Juniormester
10. juni 2010 - 20:31 #3
Og hvordan er det nu liiige jeg giver point....
Avatar billede lisc Juniormester
10. juni 2010 - 20:33 #4
Nåå, du skal jo skrive det som svar. Gør du lige det så jeg kan give dig points?
:0)
Avatar billede 2Mida Praktikant
10. juni 2010 - 20:35 #5
Joda
Avatar billede lisc Juniormester
10. juni 2010 - 20:49 #6
Et lille tillægsspørgsmål... Hvorfor får jeg ikke lyden med ud? Kan du ryste det ud af ærmet eller skal jeg kaste spørgsmålet ud i fora?
:0)
Avatar billede 2Mida Praktikant
10. juni 2010 - 20:56 #7
- er der lyd på pc?
Avatar billede lisc Juniormester
10. juni 2010 - 21:00 #8
Ja
Avatar billede 2Mida Praktikant
10. juni 2010 - 21:09 #9
Jeg har ikke Win7, men jeg kan se at flere har samme udfordring med lyd på hdmi... måske kan dette hjælpe :

Connect the HDMI cable to the Laptop and the TV. Make sure the TV was OFF then Power it on so that the TV will then SEE the HDMI connection.

#1
On the Laptop go to Start > Control Panel > Sounds > Right click on the "Digital Output Device" and set it as default. Depending on your Laptop will make the difference as to the name the HDMI device is under.

#2
right click inside the "manage Audio Devices" window, then select "Display disabled devices". Click on the HDMI device, then set it to "enabled".

#3
solved this by opening PowerDVD and from the menu going to :
Settings->audio settings->speaker environment. It was set on "2 speaker". I selected "HDMI" from the pull down list. Sound now came only from the TV. I'm paranoid so I don't turn the computer or the TV on until the HDMI cable is plugged in. Remember to put the setting back to "2 speaker" before you unplug the HDMI cable after watching. I couldn't open PowerDVD afterwards when I forgot this step.
Avatar billede lisc Juniormester
10. juni 2010 - 21:22 #10
Hmm... Du taber mig lidt der, da menuerne ser noget anderledes ud i win7. men jeg har prøvet følgende: Jeg går ind under kontrolpanelet og vælger lyd -> administrer lydenheder. Under afspilning kan jeg se mit tv og mine højtalere. Der kan jeg så vælge at sætte mit tv som standart og så kommer der et lille telefonrør ved pc'ens højtalere. Nu er der fuld lyd på tv'et... men ikke på pc'en. Det kunne jo være fedt hvis de begge kunne have lyd på...
Avatar billede 2Mida Praktikant
10. juni 2010 - 21:36 #11
Beklager Lisc, jeg ved ikke nok om det og har ikke mulighed for at afprøve det, da jeg ikke har win7, men hvis det er en permanent opsætning, ville jeg nok overveje et ekstra mini-jack lyd kabel til tv, evt med en mini-jack splitter (< 100 Dkr) så du får lyd begge steder...

Eller opret et nyt spørgsmål om lyd - der er så mange kloge hoveder derude :-)

..Ole
Avatar billede lisc Juniormester
13. juni 2010 - 13:57 #12
OK, jeg finder ud af noget.
Tak for din tid alligevel.
:0)
Lisbeth