Avatar billede cecil Nybegynder
08. juni 2010 - 07:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Start menu: Hvordan får jeg en liste med de sidst åbnede filer.

I venstre side af min start menu har jeg listet de programmer jeg bruger oftes.

Et af dem er Word. Når jeg klikker på ikonet starter word. Jeg har set, at nogen når de klikker får en menu frem med de filer de sidst har arbejdet med og så kan klikke på en af filerne. Hvorefter Word starter op med den valgte fil.

Men jeg kan ikke få min Vista til at gøre det.

Kan I
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. juni 2010 - 11:42 #1
Det er en windows 7 funktion. man kan klikke på en pil ude til siden, der giver en liste over de senest åbne dokumenter.

Jeg kender ikke til nogen anden metode end at skifte over til windows 7.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juni 2010 - 12:57 #2
Avatar billede cecil Nybegynder
08. juni 2010 - 13:26 #3
Hej vejmand.

Jeg tror du har fat i det rigtige. Men min Windows er på englesk og kan ikek stiklles om til dansk.

Så jeg går i stå ved "Udseende og personlige indstillinger". Ved du hvad det hedder eller om vejledningen findes på engelsk?

Ses Søren
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. juni 2010 - 13:33 #4
den side findes også på engelsk:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Add-or-remove-Recent-Items-on-the-Start-menu

Du skal dog vide at det vil give dig en menupunkt der hedder:

"recently opened files" og du derfra kan se alle slags dokumenter.. også billeder og andre typer filer, ikke kun word.

og at det ikke vil stå ud for word
Avatar billede cecil Nybegynder
08. juni 2010 - 13:48 #5
Jeg kan ikke lige prøve det, da jeg ikke har adgang til Appearance and Personalization. Men det laver min IT afdeling om.

Hvis det du skriver er rigtigt kan det jo være heinzdmx har ret at det kun virker i windows 7.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. juni 2010 - 14:03 #6
er det ikke nogen lignende de 2 billeder lige efter "Here's a screenshot of my own start menu, showing the Windows Live Writer and Windows Media Player jump lists:"

http://blogs.microsoft.co.il/blogs/sasha/archive/2009/02/20/windows-7-taskbar-jump-lists.aspx

hvor det så skal være word i stedet for?

Det er windows 7 der kan det, ellers får du en "recent items" knap

se første screenshot fra her:
http://www.mydigitallife.info/2007/08/18/clear-or-disable-recently-run-or-frequently-used-programs-list-in-vista-start-menu/
Avatar billede cecil Nybegynder
08. juni 2010 - 14:43 #7
Hej Heinzdmx

Der er lige som du skriver. Træls det kun virker i Windows 7.

Søren