Avatar billede kriax Nybegynder
07. juni 2010 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min hjemmesides wan ip?

Hej

Jeg har en hjemmeside hos one.com, og skal bruge min hjemmesides wan ip ifbm. benyttelse af en webservice.

Hvordan kan jeg finde dette  wan ip?
Avatar billede Tarrou Nybegynder
07. juni 2010 - 13:10 #1
gå i en kommandoprompt og skriv: nslookup <din hjemmeside>
(f.eks. nslookup eksperten.dk)

Så laves der en forespørgsel på domænenavnet til den DNS-server du benytter (Typisk din Internetudbyders). Serveren returnerer så den IP-adresse som den har domænet registreret på.

Du kan jo også spørge One/kigge i de papirer de har sendt dig i forbindelse med oprettelsen af hjemmesiden.
Avatar billede kriax Nybegynder
07. juni 2010 - 17:53 #2
Jeg får 2 svar. En server adresse og mit domæne adresse. Hvilken er wan ip'et?
Avatar billede Tarrou Nybegynder
07. juni 2010 - 18:31 #3
domæneadressen. Serveradressen er den DNS-server som du får svaret fra.
Avatar billede kriax Nybegynder
07. juni 2010 - 18:33 #4
Ok, tak. Smid et svar så får du point:)
Avatar billede Tarrou Nybegynder
07. juni 2010 - 18:36 #5
heh, er ny til sitet.. :)