Avatar billede klavil Seniormester
05. juni 2010 - 10:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 bærbare med Win 7 slår netværket til og fra hele tiden

Vi har telenor internet. Vi har 2 bærbare med windows 7 64. Vi bruger for det meste trådløst netværk men også engang imellem kabel.
Vi bor i et 3 plans hus, hvor routeren er på 1. sal. I kælderen har vi en bærbar med windows XP. Den har ingen problemer med at komme på nettet, hverken trådløst eller med kabel.
Problemet er kun de 2 bærbare med windows 7. Den ene er en HP og den anden er en Acer.
Problemet er der også når der køres på kabel. Det ene øjeblik er der forbindelse og det næste er der en gul trekant på ikonet i bundlinien og det samme ved trådløs forbindelse.
Jeg har været inde i strømstyring men syntes ikke rigtigr jeg bliver klogere af det.
Er der nogen som kan hjælpe med det her problem?
Avatar billede knuf Nybegynder
05. juni 2010 - 22:05 #1
Det tyder på noget med din router.
Hvad er det for en du har?
Gætter på din firmware til router skal opdateres.
Hvad hedder din firmware?
Avatar billede klavil Seniormester
06. juni 2010 - 10:53 #2
firmwaren tror jeg er den her:
DSL Firmware Version:  TI AR7 07.00.02.00  og
ZyNOS Firmware Version:  V3.40(AJQ.4) | 07/14/2008
ved ikke om det er nogen af dem. Routeren hedder vist nok Zyxel med trådløst net.
Syntes dog det er mærkeligt at den med XP ikke har problemer?
Avatar billede klavil Seniormester
06. juni 2010 - 10:57 #3
vil lige sige at igår slukkede jeg routeren og tændte den igen og koblede kabel til min Acer med Win 7 og det har fra igår aftes og indtil nu fungeret uden problemer, men det er selvfølgelig ikke optimalt at løbe og slukke og tænde hele tiden. Vi har Ip telefoni :o)
Avatar billede knuf Nybegynder
06. juni 2010 - 12:07 #4
Det er en gammel firmware i forhold til W7.
Tror stadig du vil få løst problemet permanent, hvis du opdaterer din firmware.
Find model på din router i bunden af den og søg på fabrikantens (Zyxel?) hjemmeside.
Jeg har Googled på den firmware, du oplyser og har fundet denne: ZyXEL P-2602HW-D1A  men det kan godt være en anden model.
Er det din egen eller Telenor's router?
Hvis det er Telenor's router ville jeg kontakte dem vedr firmware og evt hjælp til installering af den.
Avatar billede klavil Seniormester
06. juni 2010 - 20:07 #5
Det er telenor´s router. Det vil jeg gøre imorgen for at kontrollere det. Jeg vender lige tilbage om et par dage. Håber bare det er det der er problemet og det ville da være skønt :o) tak for hjælpen indtil nu
Avatar billede knuf Nybegynder
06. juni 2010 - 20:32 #6
Skriv lige navn på router hvis Telenor ikke løser problemet.
Avatar billede knuf Nybegynder
12. juni 2010 - 21:35 #7
Har du fundet en løsning på problemet?
Avatar billede klavil Seniormester
12. juni 2010 - 23:43 #8
Hej
Jeg har snakket med Telenor her igår. Det var den nyeste firmware jeg havde. Han skruede højere op for signalet og har så ellers sendt mig en ny router som jeg nok modtager i næste uge.
Jeg håber det afhjælper problemet, da der også har været problemer efter han har gjort noget
Avatar billede klavil Seniormester
21. juni 2010 - 14:40 #9
Så har jeg fået en ny router og fået den sat op. Det fungerede sådan set fint nok, men igår aftes startede det så igen med samme problem? Kan det være noget med en switch eller noget andet i huset som er begyndt at opføre sig mærkeligt.
Avatar billede klavil Seniormester
25. juli 2010 - 18:22 #10
Så er jeg her igen.
Jeg er ved at være rimelig blank :o)
Alt udstyr fra Telenor er nyt.
Har stadigvæk problemer med at først så er jeg på nettet og pludselig er jeg væk igen.
Jeg har dog nu observeret at når jeg har fundet nettet og det så ellers fungerer, så hvis jeg bare lader den bærbare slumre/dvale så har jeg ikke problemer med nettet længere,men hvis jeg der imod lukker computeren ned for der efter at starte den op igen, så har den igen problemer med at finde nettet.
Dette er et problem selv når jeg sidder oppe ved routeren og har kabel i eller kører trådløst????
Det kunne tyde på at det er en problem med computeren?
Har lige haft den bærbare med på ferie her i DK og der var det samme problem med det trådløse
internet

Nogle gode forslag????
Avatar billede klavil Seniormester
18. august 2010 - 18:55 #11
hvis der ikke er mere så lukker jeg spørgsmålet?