Avatar billede evilhomer15 Praktikant
04. juni 2010 - 19:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mobil bredbånd - hvilken? (skal kunne bruges over hele verden)

Kort: Hvilken mobil bredbånd ville i foretrække, som kan bruges over hele verden til en retfærdig pris?
Lang: Jeg skal til at få mig en videreuddannelse inden for søfart, og derved vil jeg være meget udenfor Danmarks grænse. Jeg vil have brug for en form for internet, som er stabil, og helst hurtig. Så hvilken slags mobilt internet vil i foreslå? (Jeg er nybegynder inden for mobilt internet, da jeg lige har købt min første bærbar - har altid brugt kabel fra modem til router til pc)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2010 - 20:46 #1
du kan IKKE bruge mobil-net - det rækker ikke verden rundt (det er svært at rejse master i åbent hav).
Du skal bruge en satellit-forbindelse, og det koster faktisk penge - og er ikke vildt hurtigt - men virker til email osv).
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
04. juni 2010 - 22:12 #2
Hej.

Der findes http://www.mobilitypass.com/global_rates.html

Men du bliver nok fattig før du får streger på skulderen :-)

Hvis du skal med Mærsk, så har de da internet ombord - godt nok via statelit - og det er laaaangsomt - men ok til mail.

Alternativt kan du vel købe et sim-kort med data-abonnement i hver en havn .-)
Vodafone UK har f.x. et abonnement til "Occasional users" til en femmer for en dag uden andet abonnement - det tror jeg de fleste efterhånden kan - men der bliver nogle simkort at holde styr på.

God vind fra en Maskinmester.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
04. juni 2010 - 22:26 #3
Ok, tak for dit information, især det med Mærsk.
Det bliver noget underligt noget med internet abonoment her i Danmark, som kun kommer til at blive brugt halvdelen af tiden, men sådan er det, vel.
Tak for hjælpen, begge to.