Avatar billede uth Nybegynder
04. juni 2010 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

laaangsom svartid fra server - men kun når een bestemt pc er på...

En lidt underlig case. Vi kører et netværk fra en server 2008, med 5 arbejdsstationer som er daglig logget på. En af arbejdsstationerne står ofte stille i en længere periode, og jeg oplever nu for anden gang, at når bruger så endelig sætter sig til computeren så leverer serveren lige pludselig enormt lange svartider - men kun på to af pc'erne. Dén der har stået stille et stykke tid og så en anden af andet mærke - alle kører win7 pro... Det er ligesom om manden, der har den pc, der ofte står stille simpelthen har dårlig computer-karma, for når jeg selv engang imellem bruger netop den maskine, fungerer det hele uden problemer. Jeg er helt blank mht at prøve noget smart her. Måske er det et router/switch problem - jeg har prøvet at genstarte både router og switch. Server leverer dhcp til alle stationer.
Nogen ideer?
04. juni 2010 - 19:44 #1
Hurtig tanke:

1) Check hastigheden på (alle) netkort. Evt. ændre til fast 100Mb.
2) Opdater netkortdriver.
Avatar billede uth Nybegynder
15. juni 2010 - 13:50 #2
hej karise_arry...tak for svaret, men det hjal desværre ikke, men jeg har nu fundet ud af, at det kun er ind i én bestemt mappe de to brugere har problemer, nemlig "shared folders" som er en webenablet mappe på serveren. Alle andre mapper tilgås normalt. Men fra alle andre maskiner på kontoret er der ingen problemer med at tilgå netop denne mappe. Jeg tænkte, at det måske kunne være et dns problem på de to maskiner men et dnsflush hjalp ingenting, og der er tilsyneladende heller ingen services der ikke kører på de to maskiner som kører på alle andre...det er totalt mystisk, men noget der skal løses, da det er stort set umuligt for de to maskiner at arbejde med dokumenterne i den bemeldte mappe, der indeholder hjertet af alt det vi går og laver. Andre gode forslag?
15. juni 2010 - 18:14 #3
Ikke nogle 'goe' forslag herfra ...
Avatar billede uth Nybegynder
17. juni 2010 - 18:23 #4
ok...reinstallerede begge pc erne som nu kører perfekt...underligt...