Avatar billede kresjan Nybegynder
03. juni 2010 - 14:03 Der er 6 kommentarer

.EML i Outlook 2007 - Win7

Siden min gamle bærbar brændte sammen har jeg forsøgt at få min nye bærbar med Win7 og Microsoft office Outlook til at kunne åbne mine gamle .eml filer fra outlook express.
Jeg fandt en guide på microsofts hjemmeside hvor man skulle ændre i regedit, men det fungerer ikke på Win7 åbenbart. Jeg kan i hvert fald ikke finde det nævnte mapper. (http://support.microsoft.com/kb/956693)
Mit spørgsmål er så til jer, hvordan søren får jeg mine gamle emails fra Outlook Express ind i mit nye Office Outlook i Win7?
Avatar billede Vandreren Novice
03. juni 2010 - 15:13 #1
Virker denne kommando ikke for dig?

"<PathToOUTLOOK.EXE>" /eml "<PathToEmlFile>"
Avatar billede kresjan Nybegynder
03. juni 2010 - 18:47 #2
Jeg er ikke helt så teknisk som det der :)
Kan du uddybe lidt mere hvad jeg skal gøre?
Har som sagt prøvet at gøre som på det link jeg har vedlagt til microsoft men det fungerede ikke for mig.
Avatar billede Vandreren Novice
03. juni 2010 - 19:04 #3
Jeg uddyber gerne. :)

1. Find stien til OUTLOOK.EXE på din computer. Det er måske noget i retning af C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE

2. Find stien til en af dine .eml-filer.

3. Vælg kør (Windowstast + R).

4. Nu skal du indtaste en kommando, du ønsker Windows skal køre/eksekvere.

Først skriver du stien til OUTLOOK.EXE, men den skal skrives i gåseøjne, fx. "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE"

Dernæst taster du mellemrum, skriver /eml og taster mellemrum igen.

Til sidst skriver du stien til en af dine .eml-filer. Den skal også stå i gåseøjne.

5. Tast enter, så Windows udfører kommandoen.

6. Fortæl om det virker. :)
Avatar billede kresjan Nybegynder
05. juni 2010 - 14:03 #4
Jeg har nu prøvet som ovenstående og det der sker når jeg trykker enter er at min office12 mappe åbner, ved ikke om det er meningen? Hvordan tjekker jeg om mit outlook 2007 nu kan åbne .eml filer?
Avatar billede Vandreren Novice
05. juni 2010 - 17:42 #5
Er du sikker på, at du skriver den korrekte sti til outlook.exe?

Er du helt sikker på, at du skriver stien i gåseøjne?
Avatar billede kresjan Nybegynder
09. juni 2010 - 02:13 #6
Ja det er jeg sikker på, jeg har lige testet det endnu en gang :)