Avatar billede bongobrown Nybegynder
30. maj 2010 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til wan-adgang til Synology NAS

hej med Jer,

jeg har nu haft min Synology NAS DS100j i 6 mdr. Wireless Stofaforbindelse og 3 laptops i huset via en belkin N wireless router.

Vil vildt gerne kunne kunne få adgang til NAS´en "udefra" så jeg f.eks. har den som et "drev" på mine laptops - og har derfor fået en fast ip hos stofanet...men har ikke rigtigt gjort noget for at få den "indtastet" nogen steder. Synes jeg har fulgt alle råd so mjeg kunne finde herinde, guides til portforward, m.v. - men får det ikke tli at virke.

Har skrevet ned fra en cmd/ipconfig /all - men tror det går galt med forståelsen

Er der en en venlig sjæl som kan hjælpe mig på vej ?
/fly
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2010 - 21:45 #1
Du kan ikke få den som reelt drev via WAN (medmindre du virkelig vil til og rode med avancerede ting), men du kan gøre det f.eks. via FTP:
- Sørg for at NASen har fast IP (kan du gøre i NASens opsætning)
- Sørg for at FTP er aktiveret og eventuelle rettigheder er tildelt (ligeledes i dens opsætning)
- Forwarde port 21 til NASens IP

Mappe drev via FTP: http://cybernetnews.com/cybernotes-map-a-ftp-to-a-drive-in-windows/

Yderligere info her:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Access_Data_on_the_Synology_Server_Remotely
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Access_Synology_Services_Remotely_via_the_Internet
Avatar billede bdf Mester
31. maj 2010 - 06:10 #2
Godmorgen :)

1. Opsæt din Synology til fast ip.
2. Åbn/forward/NAT port 5000 til din Synolgoy ip i din router.
3. Brug "File Station" istedet for ftp til at få adgang til dine file :)

M.v.h.
Avatar billede bongobrown Nybegynder
19. november 2012 - 09:58 #3
tak for hjælpen..troede jeg havde lukket denne og gør det hermed.
chalde/bdf deler point 50/50.
Avatar billede bongobrown Nybegynder
19. november 2012 - 09:59 #4
vil I lægge et svar som jeg kan acceptere ?
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2012 - 10:25 #5
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede bongobrown Nybegynder
04. februar 2013 - 18:29 #6
LUKKER