Avatar billede Dronning-Mus Nybegynder
30. maj 2010 - 09:32 Der er 5 kommentarer

Mindstorm og 10" skærm

Hej Ekspert!

Min søn har fået en lille smart computer med en 10" skærm, til skolebrug.

Det går fint nok med Officepakken - men da han sætte Mindstorm programmet i, kom der det problem, at skærmbilledet er større end skærmen.

Der er ingen mulighed for at flytte op eller ned - eller til højre eller venstre.

Programmet køre fint - men man kan jo ikke bruge det korrekt når man ikke kan se det hele.

Jeg ved, at et eller andet sted (men hvor) kan indstille et eller andet (men hvad), så programmet kun fylder skærmstørrelsen.

Mindstorm er programmet til Lego's Robot.

Håber meget I kan hjælpe mig!

På forhånd tak!

Mvh
Dronning-Mus
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. maj 2010 - 23:52 #1
Hvis det skal kunne lade sig gøre, så fordrer det, enten, at der er en indstillingsmulighed i selve programmet, eller at du kan klare problemet ved at instille skærmvisningen, så der vises et større skærmudsnit på en mindre skærm.
Dette sidste gør du ved at højreklikke på et frit område på skrivebordet, vælge "Egenskaber/Indstillinger" og her stille skærmopløsningen hårdere. Hvor hårdt du kan stille den, er styret af din software til skærmkortet, og hvilke indstillinger din skærm understøtter.
/ptj_11
Avatar billede Dronning-Mus Nybegynder
31. maj 2010 - 20:22 #2
Ingen at tingene virker.

Skærm-størrelsen kan kun blive 1024x600 - der mangle lige de sidste 168 pixel.
Og programmet kan ikke indstilles i størrelsen.

*øv*
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. maj 2010 - 22:15 #3
Så er der kun en ting tilbage, før du giver op. Henvend dig til programleverandøren og forelæg dit problem.
Hvis systemleverandøren ikke kan komme op med en løsning, så er der vist ikke meget mere at kome efter.
Hvis systemet ikke er udviklet til så lille en skærm, så er det bare surt show.
Men trøst dig, medden udvikling, der har været på markedet, så bliver de sikkert nødt til at lave en version til de små skærme.
/ptj_11
Avatar billede Dronning-Mus Nybegynder
02. juni 2010 - 09:11 #4
Hej!

Det har jeg også tænkt på ....
og hvis Lego ikke ved hvordan eller det ikke kan lade sig gøre, kunne det jo være, at jeg har lagt ideen hos dem!

Mange tak for hjælpen!

Dronning-Mus
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. juni 2010 - 21:58 #5
Velbekomme dig.
/ptj_11