Avatar billede LarsBS Nybegynder
30. maj 2010 - 09:03 Der er 3 kommentarer

Trådløst nettværk og hvilken usb wireless dongle skal jeg købe

Hej.
Jeg er udenlandsdansker og skal på et tre md besøg i Danmark.

Hviket net udbyder skal jeg vælge for sådan en kort periode og hvilken usb dongle skal jeg købe.

Har selv lidt kik på M1 som udbyder, da jeg i forvejen bruger dem til min mobiltlf, men har ingen ide om hvor mange mb jeg vil bruge om dagen, Jeg er nok i gennemsnit en time på nettet for at skrive og besvare emails.
Jeg  bor i Thailand og pt er der ikke noget 3g net i mit område, men om måske et år vil vi have det, så den usb dongle jeg skal købe må gerne kunne bruges i Thailands kommende 3g net
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2010 - 10:50 #1
de fleste har en bindingsperiode på 6 mdr - så det kommer du til at betale for.
jeg har selv haft 3 og tdc. begge er glimrende bare du ikke tager det mindste abonnement (du skal have det til 199kr/md - 2mbit)

tdc kommer med fri (!) musik i den tid, du er i dk - men du ligger under begrænsningen på 10gb, og det virker ikke efter opsagt abonnement (licens på de enkelte numre skal fornys hvert 14. dag)
3 har 20gb fri volumen pr måned, hvor tdc har 10gb.
Avatar billede LarsBS Nybegynder
31. maj 2010 - 03:55 #2
Tak for dit svar.

Hvilken usb wireless dongle skal jeg købe

Der er mange på markedet, og ser at feks M1 anbefaler et mærke og et andet firma et andet, det som jeg søger er en god reciver og sender til 3G som også kan bruges i andre lande.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 08:26 #3
hos 3 medfølger en huawei e122 - og tdc bruger også huawei. Der ligger dog software fra udbyder på, så jeg tror ikke, at du kan genbruge et modem ved skift af udbyder.
(jeg har selv 3-4 stykker liggende)
http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-E122-USB-modem/

jeg har selv sat min nuværende i en Jensen Airlink 3G router. Så kan jeg optimere placeringen til modtageforhold, og alligevel selv sidde i huset, hvor jeg nu vil.
Jensen airlink koster 600kr i dk, og passer i hvert fald til telenor/tdc/3 - jeg har ikke testet med andre.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL3G/jensen-airlink-3g