Avatar billede nordicwolf Nybegynder
30. maj 2010 - 00:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nulstille netkortet et par gange om dagen

Hej

Jeg har fået et lille problem som er lidt træls at have hver dag, til og med et par gange om dagen.

Min internet forbindelse er indtil videre TDC (fiber om et par dage) det er pludselig blevet sådan at jeg skal bede min maskine om at løse problem med tilslutning til nettet, mit netkort skal have fornyet adressen flere gange om dagen, det er jo træls nå jeg har kørt klippestabilt i et par år.
Jeg er lidt usikker på hvad jeg lige skal gøre, jeg har vist glemt hvad der kan være af ting der kan gøres.
Er der nogen der har et bud?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
30. maj 2010 - 00:24 #1
PS.
det er kun min maskine der ryger af, andre i familien ryger ikke af.
Der har været et par tilfælde hvor jeg har måttet genstarte moden og router også, og det er jeg jo ikke vandt til at skulle.
Avatar billede knuf Nybegynder
30. maj 2010 - 15:25 #2
Har du et USB-netkort, du kunne sætte i?
På den måde kunne du finde ud af, om dit netkort er ok.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
30. maj 2010 - 16:52 #3
Hej
Ja jeg har et USB netkort "Topcom" jeg kan da godt prøve at sætte det i.
Så skal jeg deaktivere det jeg har onboard.
Jeg prøver, skulle måske lige tilføje at netop idag har der ikke været nogen problemer, sjovt nok.
Avatar billede knuf Nybegynder
30. maj 2010 - 17:11 #4
Ja du skal deaktivere det andet medens du prøver med USB.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
31. maj 2010 - 09:20 #5
Hej
Ifølge MS har sidste opdatering fra dem rettet mit problem, en telefonsamtale med dem konfirmerede dette.

Problemet er væk og jeg har det godt.....