Avatar billede food-figther Nybegynder
28. maj 2010 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mail server

Jeg har en vps hos surftown, jeg har fået sat det meste op, og det virker. Der benyttes Debian 5.0 og apache.
Mit problem er at jeg ikke kan sende mails fra mit website. Websitet er opbygget i php, og jeg bruger funktionen mail();. Jeg ved at det ikke er mit script der fejler noget, da jeg har testet det på en anden server, og der virker det.

Jeg har ikke så meget forstand på opsætning af servere, så jeg har måtte læse mig frem til det hele, jeg kan dog som sagt ikke få min mail funktion til at virke. Jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp af nogle af alle de kloge hoveder her inde:) Hvis der er nogen der har et par bud på hvad mit problem kan skyldes?
Avatar billede showsource Seniormester
28. maj 2010 - 11:23 #1
Du må kunne bruge surftowns SMTP server ?
Evt. bruge f.eks. phpmailer og her bruge SMTP fra surftown.
Avatar billede food-figther Nybegynder
28. maj 2010 - 13:56 #2
Jeg mener at mailsend er installeret. Kan jeg benytte denne, og hvordan tjekker jeg om det er sat rigtigt op?
Avatar billede showsource Seniormester
28. maj 2010 - 14:16 #3
Jeg aner INTET om dit produkt hos surftown.
Og jeg ved meget lidt om selv at håndtere en mailserver.

Har lige været på deres side, og de skriver noget om et "vps forum", men et link til siden kan jeg ikke finde.

Og et link til noget om "smtp" gav resultater for asp ?

Jeg er blank ..... desværre
Avatar billede food-figther Nybegynder
23. september 2010 - 10:19 #4
Har droppet at få det til at virke.