Avatar billede Kluddermor Juniormester
26. maj 2010 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger for netværksprinter efter skift af udbyder?

Vi har lige skiftet internetudbyder. I den forbindelse har jeg forbundet netværket til den nye router. Der er fin forbindelse til internettet, men netværksprinteren er ikke at finde på netværket mere.

Hvilke indstillinger er det jeg skal være opmærksom på, skal sættes korrekt op?

Før havde hver PC i netværket egen ip. Det ændrede jeg tilbage til DHCP for at få adgang til internettet i første omgang. (Senere er det planen at lave det tilbage til manuel ip)

Jeg har ikke ændret nogle konfigurationer på netværksprinteren.
Zonealarm er konfigureret til at have DHCP rangen under "trusted zones"
Netværksprinterens ip er også under "trusted zones"

Alle maskiner er med XP home
Netværksprinteren er en Gestetner DSc424

På forhånd tak
Avatar billede Kluddermor Juniormester
26. maj 2010 - 17:09 #1
Tilføjelse:

Jeg bemærker lige at den nye router fra Fullrate har ip subnet mask til 255.255.254.000 som standart

Den var før 255.255.255.000
Avatar billede aners Nybegynder
26. maj 2010 - 17:36 #2
Det nemmeste er nok at konfigurere printeren til at benytte DHCP, således at den får tildelt ip-nummer i dit nye scope.

Alternativt kan du sætte et nummer op på den, bare sørg for at det er i samme range som dit nye net (inkl. subnet maske, etc).
Avatar billede Kluddermor Juniormester
26. maj 2010 - 17:38 #3
Der er flere indstillinger der ikke stemmer overens mht gateway, dns, subnet.

Men jeg har prøvet at opsætte printeren ud fra de indstillinger jeg finder i routerens opsætning. Printeren brokker sig over de indstillinger jeg laver.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
26. maj 2010 - 17:40 #4
Hej aners
Jeg prøver at ændre ip og subnet.
Hvordan ved jeg hvilke ip range jeg har?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
26. maj 2010 - 17:48 #5
Jeg kludrer lidt rundt i wan og lan indstillinger.

subnet 255.255.254.000 er for wan

Men det er vel LAN jeg skal kigge under.

Det er når jeg ændre gateway 192.168.100.001 på printeren, til noget andet, at den brokker sig.

Hvor finder jeg den rigtige gateway adresse?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
27. maj 2010 - 22:35 #6
Jeg endte med at vælge DHCP på printeren.
Jeg ved at det senere kommer til at gi mig problemer, men nu kan folk kommer til at printe igen.
Så må jeg en dag ved lejlighed oprette en tråd omkring statisk ip.

Tak for hjælpen