Avatar billede pcox Nybegynder
25. maj 2010 - 20:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Når to pc'er på = disconnects . WHY!

Disconnects når to pc er tilsluttet nettet!
Jeg har et problem som jeg ikke kan løse!
Problemet lyder sådan:

Jeg har routeren: DI-524

Når det kun er min stationære pc der er tilsluttet internet er der ingen problemer.

Men når jeg logger på det trådløse med min bærbar på samme tid, da routeren også er en trådløs router,

så får begge computere disconnects efter et stykke tid. (Den stationære pc er tilsluttet med et lan-kabel).

Det samme problem sker også når jeg har den stationære i stuen  tilsluttet internettet på samme tid som den anden stationær.

Når alle computerne er de eneste på internettet er der ingen disconnects.

Begge stationære bruger xp og bærbaren bruger vista.

- Nogen ideer hvad det kunne være ?
    cause i don't :(
Avatar billede kimtheman Novice
25. maj 2010 - 23:47 #1
Har du nogensinde været flere computere på samtidig efter du har fået din router?

Hvis ikke er det måske mac adressen der skal ændres ved din udbyder. Så i stedet for modems mac adresse at det så bliver ændret til routerens mac adresse.

Har du stofanet gør du selv dette via deres hjemmeside.
Avatar billede pcox Nybegynder
26. maj 2010 - 08:18 #2
Ja. Hver dag er der op til flere computere på internettet på samme tid. Det er efter et stykke tid at alle computere lige pludselig disconnecter og tilslutter sig igen. Sker måske en gang i timen når der er flere på. meget irriterende når jeg gamer war3 og disconnecter og får et loss.
ingen problemer når det kun er en pc.
Avatar billede kimtheman Novice
26. maj 2010 - 12:51 #3
Som skrevet tidligere har du stofanet?

Eller hvem er din internet udbyder.

Hvornår fik du din router?

Og har den nogensinde virket så i ikke faldt af?

Har du fået sat routeren op rigtig inde i dens interface hvor man også kan opdatere dens firmware.
Avatar billede pcox Nybegynder
26. maj 2010 - 20:12 #4
- tdc
-For ca 5 år siden
- og ja den har virket - ved ik hvad der skete der fik den til at ikke at virke.
- Det har jo virket så vil tro den er sat rigtigt op.

Det eneste jeg har ændret fornyligt på routeren er jeg har port forwardede nogle porte som gør at jeg kan create i war3. ?
Avatar billede kimtheman Novice
26. maj 2010 - 20:57 #5
tja det tager jo ikke lang tid at gå routerens indstillinger efter sååå Opdatere firmware og opsæt router påny og se om det ikke løser...
Avatar billede pcox Nybegynder
26. maj 2010 - 23:08 #6
Så vidt jeg kan se er den seneste opdatering for firmwaren 2.07 ...
Jeg har version 2.04 lige nu.

Hentede filen... uploadede..
"Upgrade succesfully
system is restarting! Wait a moment to reconnect...
Remaining time : 10 9 8 7 ...."

når jeg så logger på igen på 192.168.0.1.. står der version 2.04 .. what ? :D

wierd
Avatar billede kimtheman Novice
27. maj 2010 - 00:47 #7
Husk når du opdatere firmware så skal det gøres med computeren tilsluttet med kabel og ikke trådløst.

Bruger selv D.link router og min skal "Restore to Factory" når jeg har opdateret firmware før det virker, så det skal din sikkert også.

Se manual her
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/DI-524_manual.pdf

og på side 33 finder du muligheden for at "Reset to Default" Du skal dog være opmærksom på at alle indstillinger forsvinder hvis du da ikke har lavet en backup af disse først.
Avatar billede pcox Nybegynder
27. maj 2010 - 22:33 #8
Gav op til sidst.
- Tændte for computeren den næste dag og så var den opdaterede :D ...
indtil videre er der ikke sket nogle disconnects så det ser lovende ud - tak for hjælpen. Havde aldrig tænkt på det selv.
Skriver hvis noget sker ^^.
Avatar billede pcox Nybegynder
28. maj 2010 - 16:36 #9
Erhm.. spillede fint hele i går .. ingen disconnects..
i dag på de to stationære sker der det at de slukker lige pludselig og tænder igen hver 10 min. wtf.
Det burde da ik have noget at gøre med routeren ?
giver ingen mening
Avatar billede kimtheman Novice
29. maj 2010 - 00:44 #10
Nej det lyder mere som noget virus eller lign.
Har aldrig hørt en router skulle kunne genstarte en pc.
Så du må vi i gang med at scanne for virus.
Avatar billede pcox Nybegynder
29. maj 2010 - 17:20 #11
takker Kims the man
Avatar billede kimtheman Novice
29. maj 2010 - 22:19 #12
Nå da da troede ellers det var meningen man skulle have points når man fik hjulpet nogen eller hvad mener du?