Avatar billede Roccs Nybegynder
23. maj 2010 - 12:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt graffikkort?

Hey alle. Skriver fordi min computer er stået af for noget tid siden og jeg nu er træt af og sidde med min 10" netbook.

Min stationære computer, begyndte og opføre sig mærkeligt ved belastning, og forventede det var kølepasta som var problemer. Fandt dog ud af at min min core temp ikke var for høj, men at det måske var graffikkortets paste som måske var problemet.?

Den mistede signalet efter ca 20min. ved belastning, men hvis det bare var internet/mail osv var der ikke noget videre og bemærke. Hvis den så fik lov og stå slukket lidt kørte den fint igen. Det virkede dog kun et par uger før den aldrig fik forbindelse til skærmen igen.

med min smalle computer viden, er mit bud at det som sagt, er graffikkortet som er brændt af? Men vil gerne have lidt ekspert indsigt.

Note: Har bemærket at køle paste under graffikkort køler er ødelagt.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2010 - 13:14 #1
nu er der jo næppe noget grund overhovedet til at pille ved kølepasta på cpu/gpu - hvorfor gør du det?
Når du har skilt køler og cpu/gpu fra hinanden, så skal du altid rense af og bruge ny pasta - det er ikke til genbrug.
Reelt er det eneste, du skal gøre, er at støve af i maskinen, så køleflader/blæsere og ram-kredse er rene.
Avatar billede Roccs Nybegynder
23. maj 2010 - 13:25 #2
Jeg har ikke pillet ved cpu. da jeg målte det med en temperatur monitor og derfor kunne konstatere at det ikke var der, det var galt. mht til pasta er jeg godt klar over den varme ledende effekt forsvinder når pastaen bliver brudt.

Det mit spørgsmål gik ud på var mere, om det ikke var ret sikkert at det er graffikkortet som skal skiftes? mht. De "symptomer" den har

Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2010 - 13:50 #3
du skal have et nyt grafikkort, og sørg for, at det har rigeligt med ram og hastighed til spil. Et 'kontorkort' som jeg har, vil blive overbelastet i de fleste spil - og ikke yde nok.
Avatar billede Roccs Nybegynder
29. maj 2013 - 17:59 #4
...