Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2010 - 15:24 Der er 7 kommentarer

One.com og e-mails til TDC Kunder?

Goddag eksperter,

Jeg har fået fortalt af en kammerat, der har webhotel hos One.com at hans e-mails ikke kan modtages hos TDC Kunder. Han har prøvet at kontakte One.com, men de mener blot det er noget hos TDC, som de ikke kan/vil gøre noget ved..

Er der nogle herinde der har et forslag til en løsning på dette problem uden at han skal til at skifte webhotel ;) ?
Avatar billede MrMac Nybegynder
21. maj 2010 - 15:54 #1
Jeg er kunde begge steder, så jeg vil da godt lige teste om der er hold i den påstand...

Det er meget almindeligt (ikke officielt selvfølgelig) blandt udbydere, at de blokkere visse gamle kunder... Har oplevet dette mange gange før, hvor jeg har skulle maile til kunder (med eget domæne), som efterfølgende ikke modtog min mail.
9 ud af 10 gange var det altid enten vores eller kundes udbyder der blokrede hinanden...

Men jeg ligger lige et svar når jeg har testet.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
22. maj 2010 - 02:00 #2
Hejsa,

Jeg har dog godt nok også hørt om at nogle udbydere blokere, men dette var dog år tilbage, har meget svært ved at tro at de skulle gøre dette nu, da dette er i strid med reglerne.

Men ved til gengæld at der oftest er problemer med folk som enten er ved at flytte domain eller lige er overflyttet og derved ligger overlappet på 2 mail servere.

Men kan da sige at jeg har skrevet til adskillige TDC mail klienter og har selv one.com og har absolut ingen problemer haft i den anledning.

Så måske kunne det tænkes at fejlen ligger andet steds.
Avatar billede MrMac Nybegynder
22. maj 2010 - 14:31 #3
Jeg har lige testet, og der var ingen problemer.

Men med hensyn til blokering af domæner, er det ikke så lang tid siden jeg oplevede det sidst, så det er stadigvæk udbredt...
Avatar billede bmpi Nybegynder
22. maj 2010 - 15:58 #4
Jeg tror ikke på den der med blokering af gamle kunder. Hvis det nogensinde har fundet sted, er det længe siden.

Jeg har dog derimod ofte oplevet, at den ene eller anden anden udbyder har blokeret for mails grundet SPAM. Årsagen til det kan være mange, men du kan være sikker på, at det sker per automatik.

Problemet kan såmænd både ligge hos One.com og hos TDC. One.com kan have en server midlertidigt greylistet eller blacklistet hos en SPAMdatabase, fordi den er blevet rapporteret som sendende for mange mails ud på for kort tid.

Omvendt kan det også være TDCs spamfilter, som er for streng, eller som har blokeret mailen på grund af andre årsager. Uanset hvem skylden ligger hos, kan TDC se i sin log, hvad årsagen er. Om de så gider at kigge i den, er en anden sag.

Sandsynligheden er dog, at fejlen ligger hos one.com

Men din kammerat kan jo skifte sin mail til fx Google Apps, hvis han er utilfreds med one.com, eller ofte oplever problemer med mails hos one. Der er både en gratis udgave af Google Apps og en betalingsudgave hvor man får 25 gb diskplads. Han kan sagtens beholde sit webhotel hos one.com og bare flytte maildelen over til Google Apps.
Vælger han betalingsudgaven, Google Apps Premier, får han 25 GB plads for 300,-/året. Altså 25,-/mdr. Vi har netop tilbud oprettelse af sådan en konto i den kommende, som du kan læse om her: http://www.o-biz.dk/googleapps/ivaerksaettertilbud Men det er nu heller ikke ret svært selv at gøre det. ;-)
Avatar billede MrMac Nybegynder
22. maj 2010 - 20:33 #5
Der er vist ikke nogle der er i tvivl om, at det foregår.
Det eneste man kan betvivle er omfanget. Jeg har benyttet både Secnet og Scannet før vi gik over til egne servere, og begge praktiserede det...

Man skal ikke være blåøjede i denne branche, der foregår sgu mere end man lige går og tror..:-)

Men selvfølgelig opleves der mange problemer med one.com, er det jo bare at ændre MX-Recorden til en anden udbyder f.eks. Google Apps...
Avatar billede dsj1972 Juniormester
22. maj 2010 - 21:28 #6
I dette tilfælde mener jeg nu ikk det er one.com som er problemet, for hvorfor skulle de lige spærre for udgående mails.

Og som sagt så har jeg absolut ingen problemer på den front.

Men som det er forslået så kunne det evt. være noget spam filter.

Eller hvis din kammerat har skiftet udbyder internetforbindelse, webhotel/mail hotel for nyelig så prøv evt. at skifte udgående mail server. i mange tilfælde kan man benytte one.com´s egene eller internet udbyderens egen.
Avatar billede bmpi Nybegynder
23. maj 2010 - 09:52 #7
*sigh*

one.com spærrer da heller ikke for udgående mails. Men hvis de har en mailserver, som er (måske kortvarigt) greylistet hos fx Dnsbl eller spamhaus.org, vil TDCs spamfilter reagere på dette. Dette sker hele tiden (ved jeg af erfaring).

Eller hvis den mailheader som sendes, ikke er opsat korrekt, vil TDCs spamfilter ligeledes reagere.

Der kan være MANGE ting galt, når en mail sendes, som får et spamfilter til at reagere. Jeg ved det, jeg har selv været mailansvarlig hos et firma engang, og har analyseret 100vis af logs, når kunder ringer og har haft mailproblemer.

I mindst 75% af tilfældende skyldes det problemer fra afsenderens udbyder som tricker spamfilteret hos modtagerens udbyder

At "ingen kan være i tvivl om at mailudbydere spærrer for gamle kunder" er simpelthen det værste vrøvl jeg længe har hørt. Jeg har været i branchen i en del år, og der er simpelthen SÅ mange grunde til at mails ikke når frem, og det sker mange gange hver dag. 98% af de mails en udbyder modtager er SPAM, og kampen mod det er simpelthen så hård, at det også går udover almindelige mails. Der er for helvede ingen seriøse udbydere, som sidder og manuelt eller automatisk laver regler for gamle kunder til 9,-/mdr. Det er da fuldstændig spild af tid.

Det her er EKSPERTEN. Lad nu være med at misinformere og misinformere på baggrund af nogle konspirationsteorier og vandrehistorier, og informere på baggrund af hvad i faktisk VED.

@Simmerofdoom
Send dato, klokkeslet og mailadresse på både afsender og modtager til TDC's support, så kan de (hvis de da vil) se i mailloggen, hvorfor den pågældende mail er blevet afvist. Så får du det opklaret en gang for alle.