Jeg tror ikke på den der med blokering af gamle kunder. Hvis det nogensinde har fundet sted, er det længe siden.
Jeg har dog derimod ofte oplevet, at den ene eller anden anden udbyder har blokeret for mails grundet SPAM. Årsagen til det kan være mange, men du kan være sikker på, at det sker per automatik.
Problemet kan såmænd både ligge hos One.com og hos TDC. One.com kan have en server midlertidigt greylistet eller blacklistet hos en SPAMdatabase, fordi den er blevet rapporteret som sendende for mange mails ud på for kort tid.
Omvendt kan det også være TDCs spamfilter, som er for streng, eller som har blokeret mailen på grund af andre årsager. Uanset hvem skylden ligger hos, kan TDC se i sin log, hvad årsagen er. Om de så gider at kigge i den, er en anden sag.
Sandsynligheden er dog, at fejlen ligger hos one.com
Men din kammerat kan jo skifte sin mail til fx Google Apps, hvis han er utilfreds med one.com, eller ofte oplever problemer med mails hos one. Der er både en gratis udgave af Google Apps og en betalingsudgave hvor man får 25 gb diskplads. Han kan sagtens beholde sit webhotel hos one.com og bare flytte maildelen over til Google Apps.
Vælger han betalingsudgaven, Google Apps Premier, får han 25 GB plads for 300,-/året. Altså 25,-/mdr. Vi har netop tilbud oprettelse af sådan en konto i den kommende, som du kan læse om her:
http://www.o-biz.dk/googleapps/ivaerksaettertilbud Men det er nu heller ikke ret svært selv at gøre det. ;-)