Avatar billede gvviking Nybegynder
21. maj 2010 - 14:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win7 og Raid

Jeg har PT WinXP uden Raid.

Jeg overvejerat skifte til Win7 64 bit og raid 0. På styresystemet også. Det betyder jeg skal bruge diskette ved Win-installationen. Jeg har ikke diskettedrev i min PC.

I manualen til mit bundkort (Asus P5N32-E SLI Plus), står der at nogle styresystemer har driver installeret og derfor er diskette ikke nødvendig.

Hvordan finder jeg ud af om Win7 evt. har denne driver installeret?
Er der nogen vej uden om denne diskette?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
21. maj 2010 - 16:44 #1
Lytter lige med...
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2010 - 17:07 #2
diskette-tvang er sikkert fra xp-tiden.
jeg vil tro, at usb-stick er lige så godt i vista/win7.
Avatar billede gvviking Nybegynder
21. maj 2010 - 19:10 #3
Kan computeren "se" USB-sticket uden styresystem?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2010 - 20:20 #4
jf min seneste installation, så er usb aktiveret under indlæsningen, og 'diskettedrev' kan læses med forbehold - vista/win7 kan godt usb/cdrom udover altså diskettedrev.
Avatar billede gvviking Nybegynder
22. maj 2010 - 12:29 #5
Jeg har set på andre sider at det kan lade sig gøre med USB. Tak for hjælpen og 200 bobs til claes57
Avatar billede gvviking Nybegynder
22. maj 2010 - 12:33 #6
Jeg kom sgu til at give mig selv de 200 point. Hvordan giver jeg dem til Claes?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2010 - 12:38 #7
bare glem det... God Pinse.
Avatar billede gvviking Nybegynder
22. maj 2010 - 12:54 #8
OK, tak og god pinse til dig også.