Avatar billede MrMac Nybegynder
19. maj 2010 - 15:56 Der er 9 kommentarer

HJÆLP... PC Starter direkte i BIOS...

Hej alle sammen!

Sidder med en rigtig øv sag.
Har fået sagt ja til at formatere min kammerats maskine (Packard Bell Imedia 2350) da den var syg.
Problemet vat at den bootede direkte i BIOS.
Nu har jeg taget disken ud og formateret den fra en anden maskine da jeg hverken kunne komme i recovery eller noget andet.

Mit store problem nu er at den stadigvæk booter dirkete i BIOS selvom jeg i BIOS har sat boot selection 1 til CD.
Jeg har prøvet med 3-4 forskellige WIN XP med samme resultat.
Jeg har også prøvet uden BIOS batteriet men uden held.

Håber der er nogle der kan hjælpe..:-).
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 16:02 #1
Har du skiftet 3 volts bareriet i din PC ?
Avatar billede MrMac Nybegynder
19. maj 2010 - 16:21 #4
Nej det har jeg ikke...
BIOS´en gemmer og husker fint de indstillinger jeg giver den, så jeg har derfor ikke satset på den teori endnu... Men det kunne være man lige skulle smutte ned og ofre den 5´er for at se om det hjalp..:-)
Avatar billede MrMac Nybegynder
19. maj 2010 - 16:37 #5
Har lige været nede og købe et nyt batteri med samme resultat..:-(
Men ellers tak for hjælpen.

Er der andre der har nogle gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 20:59 #6
Hvis du ellers er sikker på at kablet til DVD drevet er korrekt monteret må du nok se i øjnene at drevet er i udu
Avatar billede Jensen DK Novice
20. maj 2010 - 07:22 #7
Har du prøvet et andet tastetur?
Avatar billede MrMac Nybegynder
20. maj 2010 - 09:00 #8
Ja jeg har prøvet et andet tastatur, men jeg har ikke forsøgt med et andet dvd-drev.
Må lige se om jeg kan finde et gammelt drev i gemmerne..:-)
Avatar billede MrMac Nybegynder
21. maj 2010 - 08:44 #9
Nu har jeg prøvet med et andet dvd-drev og igen med samme resultat...:-(

Nogle der har nogle andre forslag? Så er de i hvertfaldet meget velkomne..:-)