Avatar billede Turna Nybegynder
15. maj 2010 - 22:52 Der er 15 kommentarer

Kan kun logge på nogle trådløse internet?

Hej!
Jeg har det problem, at jeg sagtens kan logge på trådløst internet - alle andre steder end det jeg har derhjemme.
Min anden computer kan sagtens logge på det, så det må vel være computeren den er galt med?
Hvad kan jeg gøre??
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2010 - 23:04 #1
Hvilket styresystem kører den pc hvor problemet er på?
Avatar billede kimtheman Novice
16. maj 2010 - 01:43 #2
tja du kan komme med nogle flere oplysninger så vi kan prøve at hjælpe dig.

Hvad router kører du med og har du styr på opsætningen af denne?

Har du prøvet med en 3 computer og kan denne logge på?

Finder computeren dit netværk derhjemme eller kan den slet ikke finde det? Eller finder den det men adgangskoden bliver bare ikke accepteret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2010 - 11:57 #4
peter4220> Er det bare mig der ikke kan se det, eller skriver spørger at han kører Vista?
Avatar billede Turna Nybegynder
16. maj 2010 - 13:52 #5
Computeren kører på Windows xp.
Den kan sagtens finde netværket, og den skriver at den er tilsluttet med "udmærket" signalstyrke.
Avatar billede kimtheman Novice
16. maj 2010 - 19:26 #6
Synes ikke rigtig du svare helt på det man spørger om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2010 - 19:34 #7
Er styresystemet 100% opdateret til min. SP3?
Avatar billede Turna Nybegynder
16. maj 2010 - 22:51 #8
Hvad mangler jeg at svare på?
Hvordan tjekker jeg at styresystemet er 100% opdateret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2010 - 23:01 #9
Har du hørt om Windows update? :D
Avatar billede Turna Nybegynder
19. maj 2010 - 21:44 #10
Jeg har været inde og kigge på Windows update, men der kommer ikke noget frem, når jeg tester om der er noget computeren mangler.. Har du andre forslag? :o/
Avatar billede kimtheman Novice
19. maj 2010 - 22:51 #11
Tja du fik aldrig svaret på:
"Hvad router kører du med og har du styr på opsætningen af denne?

Har du prøvet med en 3 computer og kan denne logge på?

Finder computeren dit netværk derhjemme eller kan den slet ikke finde det?

Eller finder den det, men adgangskoden bliver bare ikke accepteret? "

Den computer du snakker om der kan logge på er det også trådløst den gør det?
Avatar billede Turna Nybegynder
19. maj 2010 - 23:54 #12
Nej jeg har ikke prøvet med en 3. computer.

Den kan sagtens finde netværket, og den skriver at den er tilsluttet med "udmærket" signalstyrke.

Ja, den computer der kan logge på, logger på det trådløse netværk.

Det skal forresten også nævnes at hvis jeg forbinder router/computer med et netværkskabel, så kan den godt gå på nettet. (altså må det være det trådløse/opsætning den må være gal med).. ?

-Så det er vel ikke routeren den er gal med, også fordi den anden computer godt kan logge på det trådløse net..?
Avatar billede Turna Nybegynder
25. maj 2010 - 00:33 #13
Der er ikke nogen som kan hjælpe??
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2010 - 20:39 #14
Hvad med at gennemgå div. kommentarer og så lige svare på de ting du ikke har svaret på :)
Avatar billede kimtheman Novice
25. maj 2010 - 22:59 #15
Tja hvis du kan logge på andres trådløse net kan det kun være dit netkort eller den trådløse router der ikke er sat korrekt op vil jeg mene. Men svært herfra at finde fejlen.