Avatar billede some_one Nybegynder
13. maj 2010 - 23:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

skærm registeres ikke rigtigt?

okay for et par uger siden købte jeg en alienware aw2310 og i går geninstallerede jeg windows 7 ultimate 64-bit men nu vil min skærm kun vise op til 60hz og ikke de 120hz den kunne vise før

jeg har opdateret mine grafikkort drivere
der er ingen drivere til skærmen
jeg bruger det samme stik og det samme kort som før

grafikkort: nvidia geforce 8600 gt

nvidia geforce 3d vision vil heller ikke registrere nogen brugbar 120hz skærm

nogle ideer til hvorfor dette problem opstår?

mit windows 7 Ultimate 64-bit virker upåklageligt og jeg har svært ved at tro at der skulle være en fejl i installationen
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. maj 2010 - 23:49 #1
Tryk på skærm indstillinger tryk på avancerede instillinger alle vis alle tilstande der vises alle de muligheder diy grafikkort har
Avatar billede some_one Nybegynder
13. maj 2010 - 23:52 #2
Det har jeg jo gjort det var sådan jeg først opdagede at den kun ville gå op til 60hz og ikke de 120 som den plejede at kunne
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. maj 2010 - 00:02 #3
Så må skærm kortet ikke være optimalt opdateret hvis den har vist det før denne freeware fandt drivere som jeg manglede
http://www.devicedoctor.com/
Avatar billede janmanden Nybegynder
14. maj 2010 - 00:09 #4
Forhandleren/producenten har sikkert nogle specielle drivers til din pc som du skal bruge, der inkluderer skærm genkendelsen, har du prøvet dem?

Her er et link til download side for AW2310:

http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?releaseid=R246871&formatcnt=1&libid=0&fileid=367998
Avatar billede some_one Nybegynder
14. maj 2010 - 08:21 #5
@janmanden når jeg installere driverne sker der ikke noget når man så følger instrukserne i den readme der er med til manuel installation siger den at driverne allerede er opdaterede og det eneste man kan gøre er at trykke luk...

prøver lige devicedokter og ser om jeg har mere held der
Avatar billede some_one Nybegynder
14. maj 2010 - 08:24 #6
devicedocter fandt heller ikke noget irreterende tidspunkt at have ferie
Avatar billede some_one Nybegynder
14. maj 2010 - 12:34 #7
okay nu er jeg på røven jeg har prøvet at få fat på dell support i en times tid men de lægger på hvergang jeg siger at det er en skærm fra et firma de ejer undtagen en så får man at vide at han kun vil prøve at hjælpe mig hvis jeg sender 480 kroner til hans bankkonto wtf er de bare totalt korrupte man helt ærligt og så er de alle sammen fra et eller andet udland enten svensk eller så er fra Asien eller mellemøsten som man ikke forstår en skid af det er virkelig sidste gang jeg køber noget som helst fra Dell når de ingengang kan finde ud af at hyre nogle der kan tale dansk der var en der var så utydelig at jeg blev nødt til at snakke engelsk og stadigvæk kunne jeg kun høre halvdelen af hvad han sagde

en eller anden muslim omstillede mig også til en amerikansk muslim der ikke kunne hjælpe europæere fordi de ikke "måtte" helt ærligt man den værste service nogensinde den omstilling kostede mig lige 34 kroner han advarede mig ingengang ved at sige at han ville omstille mig til udlandet

helt ærligt hvad skal jeg gøre???

den eneste ting jeg fik ud af dem var at der ikke findes nogle drivere til skærmen
Avatar billede janmanden Nybegynder
14. maj 2010 - 12:44 #8
Fulgte der ikke en CD med til systemet med Dells Download Manager som du kan bruge til at hente alle system kritiske drivers med?

Måske skulle du eventuelt prøve at fjerne alle de drivers som du måske har hentet andre steder fra og prøve at installere dem fra Dell og det link jeg sendte i mit første svar.
Avatar billede some_one Nybegynder
14. maj 2010 - 14:58 #9
Jeg er ingang med det de  drivere du gav mig eksistere iføllge Dell ikke men jeg prøver lige efter jeg har geninstleret mine grafikdriver
Avatar billede some_one Nybegynder
14. maj 2010 - 15:15 #10
jeg har instaleret nogle gamle grafikdrivere og nu har jeg muligheden for at vælge 120hz men nvidia 3d vision vil stadigvæk ikke godkende min skærm hvilket ligesom er hele pointen med at have en skærm der kan tage 120hz :/

det der sker:

jeg putter cd'en i maskinen jeg trykker installer 3d vision
den instalere og starter en guide

jeg vælger 3d vision metoden edn siger at jeg skal putte usbstikket i den lille transmitter jeg sætter den i og så siger den at den skal lyse grønt min lyser rødt :/ den vil først lyse grønt når den ved at jeg har en 3d-ready skærm og nedenunder står der: der er ikke registreret nogen brugbar 120hz skærm

@janmanden driverne du sendte gjorde ikke nogen forskel.
Avatar billede some_one Nybegynder
29. marts 2011 - 17:35 #11
jeg geninstallerede windowsd hvorefter det virkede... ellers tak for hjælpen