Avatar billede homemade Nybegynder
12. maj 2010 - 16:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Overflytte data fra Vista til ny computer med win7 ?

Hej.

Jeg har en bærbar med Vista Home Edition (32-bit) installeret. Jeg pissetræt af det system, så jeg agter at købe en bærbar imorgen med windows 7 Home Premium 64-bit.

Jeg efterlyser derfor hjælp til at få overflyttet alle mine vigtige data/mails/filer/programmer fra min nuværende computer med Vista, til den nye med win7.

Håber der findes en overskuelig løsning på det :) - Har prøvet at søge en del på Google for at finde ligesindede i samme situation, men uden held. - Håber jeg har placeret mit spørgsmål i den rette kategori :)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 17:02 #1
De fleste programmer skal geninstalleres. Men ellers er det bare at lægge data på en USB stick og derfra over på win7.
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. maj 2010 - 17:10 #2
Windows 7 & Vista har en funktion til det samme den hedder "Windows let overførsel", i Windows 7 ligge programmet under Systemværktøjer og er beregnet til og overfører data fra gammel til ny computer.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2010 - 17:25 #3
prøv windows let overførsel. Følg guide.

Virkede meget fint for mig da jeg brugte en ekstern harddisk til at gemme data
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2010 - 18:32 #4
hvis brugernavn ikke er ens på de to systemer, så kager 'let overførsel' rundt i det.
Så søg for, at du har samme brugernavn på begge.

'I morgen' er helligdag - hvor vil du handle?
Avatar billede moensted Nybegynder
12. maj 2010 - 23:31 #5
Er det en undskyldning (overfor konen)for at få en ny computer, så er den jo god nok. Ellers kan du jo prøve med Windows 7 opgraderingspakken til Vista og spare en masse penge. Det virkede for mig på min HP Pavillon Dv 6000. Jeg tog naturligvis back-up, men ellers foregik opgraderingen fra Vista Home Premium(32 bit) til Windows 7 Home Premium (32 bit) uden problemer og uden tab af data.
Mvh
moensted
Avatar billede homemade Nybegynder
13. maj 2010 - 12:36 #6
@50ccm
@samsonjens
@claes57

Kan ikke finde den omtale funktion i Vista (let overførsel). Hvor ligger den?

Når jeg har fundet det (med Jeres hjælp selvfølgelig), skal jeg så overføre mine data fra min Vistacomputer til en ekstern harddisk, og  derfra videre til min nye win7 computer (som jeg selvfølgelig først kan købe fredag ;))? - Eller...skal jeg have købt et kabel og overføre det imellem de to computere?

Et andet spørgsmål som trænger sig på er...vil mine mails og mailmapper fra mit Vistasystem automatisk blive importeret til mailsystemet i win7?

- Og, ...hvad med sådan noget som de data jeg har liggende i kalenderprogrammet, "Rainlendar2" samt i password security programmet, "Password Safe", vil de blive overført hvis jeg benytter den metode I foreslår?
Avatar billede homemade Nybegynder
13. maj 2010 - 12:46 #7
@moensted

Ja din løsning kunne jeg bruge hvis det ikke lige er fordi jeg er ret træt af min bærbare fra Packard Bell.

Computeren er ca. halvandet år gammel og har aldrig på noget tidspunkt været særlig hurtig og effektiv. Deres batterier koster en formue og holder ikke særlig længe. Dertil bliver CPU'en ret hurtigt 70-72 grader varm, og blæseren kører konstant fra man tænder til man slukker maskinen. - Har prøvet at skille lortet ad for at rense for støv, men selv om alle skruer er skruet ud, kan den stadig ikke skilles ad.

- ...Så, fremover vil mine computere hedde HP ;)
Avatar billede 50ccm Juniormester
13. maj 2010 - 12:51 #8
Jeg har ikke selv prøvet og bruge "Windows let overførsel" så jeg ved ikke hvor meget data den overfører, jeg ved bare funktionen er til og overfører date mellem gammel og ny pc, måske du kan finde en mere uddybende info om det på Microsofts Hjemmeside, jeg har ingen Vista maskiner og kan derfor ikke fortælle dig hvor du finder den.

Men manuel Backup en nu nok det mest sikre, for og få det hele med.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
13. maj 2010 - 12:56 #9
Hvorfor ikke bare pille den gamle HDD ud, og sætte den til den nye PC gennem et USB stick?
Avatar billede homemade Nybegynder
13. maj 2010 - 13:21 #10
@50ccm

Har lige tjekket MS hjemmeside for info om hvor man kan finde "windows let overførsel" i Vista, men der er ingen info om det.

Jeg kan ikke finde det på min Vista.
Avatar billede 50ccm Juniormester
13. maj 2010 - 13:39 #11
Avatar billede homemade Nybegynder
15. maj 2010 - 14:47 #12
@50ccm

Tak for linket. Jeg prøver det af på mandag når jeg har fået min nye PC.
Avatar billede homemade Nybegynder
19. maj 2010 - 14:22 #13
@50ccm

Hej igen.

Tak for hjælpen. Det hele fungerede med WLO, og alle mine filer mv. er nu overført.

Smid lige et svar herind så jeg kan give point :)
Avatar billede 50ccm Juniormester
19. maj 2010 - 15:06 #14
Hej

Ok super, og jeg takker for point.

VH
50ccm
Avatar billede 50ccm Juniormester
19. maj 2010 - 15:07 #15
Hej igen.

Tak for hjælpen. Det hele fungerede med WLO, og alle mine filer mv. er nu overført.

Smid lige et svar herind så jeg kan give point :)
Avatar billede 50ccm Juniormester
19. maj 2010 - 15:08 #16
Nu går der da helt ged i den, jeg prøver lige igen:o)

Ok super, og jeg takker for point.

VH
50ccm