Avatar billede fancy Mester
09. maj 2010 - 23:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup

Hvordan laver jeg en backup at db fx 1 gang i timen
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2010 - 23:12 #1
Du kan schedulere noget. *nix cronjob / Windows Scheduler.

Men bliver det ikke for generende af brugerne?

Replikering til en anden server lyder som en bedre mulighed.
Avatar billede The_Buzz Novice
10. maj 2010 - 07:43 #2
Du kunne lave en backup med f.eks. Bacula - www.bacula.org - Dette hvis det er en linux / unix maskine.

Bacula kan også lave backups af Windows maskiner, men windows' File locking forhindrer man kan lave backup af filer der er i brug.

Jeg har en del erfaring med Bacula og er klart den non-cost løsning jeg ville anbefale til enhver der vil have backup.

De miljøer jeg har sat det op i har jeg dog haft adskillige servere hvor jeg tog backup fra og over på en plain backup server.

Tager rundt regnet 40-60 minutter at backe en fuld 160gb server op over netværk, mens incremental af en server er meget on the fly med mindre du har tons af pop3 også.

Du kan også vælge at den bare skal tage backups af dine SQL biblioteker.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2010 - 15:16 #3
Der er masser af backup programmer.

Men kan Bacula tage en konsistent backup af en MySQL server uden at stoppe serveren?
Avatar billede The_Buzz Novice
10. maj 2010 - 16:15 #4
Det skulle jeg mene arne_v - jeg har taget en del af dem og også restored fra dem.

http://solutions.mysql.com/solutions/partner.php?partner=3635

Bacula kan dog også gøre det uden at være Enterprice version - er min erfaring.
Avatar billede fancy Mester
10. maj 2010 - 18:51 #5
OK jeg har kigget lidt på det er blevet i tvivl om den kan lave backup på mit webhotel der hvor min mysql database liger,jeg havde forestillet mig noget php som lavede en backup på hotelet som en sql fil
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2010 - 00:19 #6
Ved du hvad den rent teknisk gør for at undgå sitiationen:

UPDATE konto SET balance=balance-100 WHERE id=177
konto tabellen backes op
UPDATE konto SET balance=balance+100 WHERE id=999

?
Avatar billede fancy Mester
11. maj 2010 - 14:13 #7
hvad mener du med det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2010 - 14:55 #8
Det var et spm. til the buzz.

Og problem stillingen er den helt klassiske med database backup.
Avatar billede fancy Mester
03. oktober 2010 - 00:35 #9
Lukker