Avatar billede shjorth Nybegynder
09. maj 2010 - 19:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Anbefalet mysql db type til read-only

Hejsa

Jeg har ca 1200 rækker jeg skal smide i en db, og bruge til read-only.

Spørgsmålet er hvilken type db jeg skal vælge til dette? MyIsam, memory, eller hvad er det bedste?

Jeg forsøgte at google lidt rundt, men uden resultat. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Takker mange gange
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2010 - 19:17 #1
Du kan enforce readonly via rettigheder.

Med MyISAM tabel er data persisteret.

Med MEMORY tabel vil data skulle reloades af applikationen ved hver startop.

Umiddelbart lyder MyISAM mest fornuftig.

Hvis data ikke skal joines med andre tabeller så ville en XML fil være et alternativ.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. maj 2010 - 03:53 #2
InnoDB er også en mulighed
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2010 - 04:07 #3
Jo. Men behovet for transaktioner er ikke så stort med en readonly tabel.
Avatar billede danco Nybegynder
12. maj 2010 - 23:08 #4
I det her tilfælde vil jeg også mene at MyISAM er et fornuftigt valg. I og med at det skal bruges til read-only vil det give mest mening at benytte en engine der benytter så høj grad af indeksering som muligt. Multilevel indexing må formodes at være det mest hensigtsmæssige her.
Avatar billede shjorth Nybegynder
28. maj 2010 - 01:03 #5
Takker for svar.. Holder mig til MyISAM :).

Nogen der vil smide et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 02:25 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 02:32 #7
svar