Avatar billede aigremont Nybegynder
09. maj 2010 - 13:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke se HDD.

Hej.
ACER Bærbar (Vista) vil ikke boote. HDD (Sata) kan ikke ses i BIOS. Det er konstateret at HDD virker v.h.a. anden PC.
Mine spørgsmål er:
kan det lade sig gøre at konstatere hvor fejlen så ligger?
Kan det lade sig gøre/kan det svare sig -at gøre noget ved det?

På forhånd tak.
Aigremont
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. maj 2010 - 13:56 #1
Gå i bios og disable achi hvis det er en sata disk
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2010 - 17:46 #2
Enig med poko1. Har pc haft al strøm væk i en periode, kan bios være nulstillet, så der skal rettes lidt til der inde. Boot rækkefølge skal også tjekkes.
Avatar billede aigremont Nybegynder
09. maj 2010 - 20:30 #3
#1:
Nu er jeg desværre ikke særlig vidende omkring dette her.
Hvordan disables achi (hedder det ikke ahci?)

#2:
Strømmen har ikke været fra i længere tid.

Når jeg checker Boot priority order ser det således ud:
1: IDE0:
2: IDE1:
3: CD/DVD:
4: PCI LAN: NVIDIA Boot Agent 247.0541
5: osv.......

Når jeg checker BIOS Information skriver den "None" ud for
HDD Model Name (gange 2) og ud for ATAPI Model Name.

For mig ser det ud som om den slet ikke kan se HDD.
Har I yderligere forslag?
09. maj 2010 - 20:42 #4
...at HDD virker v.h.a. anden PC... - dvs. du har haft HD'en ud og tilsluttet en anden PC; derefter tilbage igen ? Har på fornæmelsen at den ikke er (gen)monteret korrekt ???
Avatar billede aigremont Nybegynder
09. maj 2010 - 20:46 #5
Ja HD'en har været ude.
Da PC'en ikke kunne boote, og slet ikke se HD'en, satte jeg den i en slot der passede på en ekstern HDD, for at tage data ud, der er ingen forskel på funktionaliteten før og efter HD'en har været ude, har netop checkket den skulle være monteret korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:27 #6
Hvad endte denne med? Virker hdd??
Avatar billede aigremont Nybegynder
24. maj 2010 - 18:17 #7
Der er desværre ikke kommet forslag til løsning siden 09/05. Men HDD selv virker, men ikke i den bærbare. Mit gæt er, at der er et problem med den bærbare, men da jeg bestemt ikke er nogen ørn til det her, håbede jeg på lidt tip eller gode råd.
Jeg lader den stå åben en uges tid endnu, og hvis ikke der er nogen, som kommer med de vises sten lukker jeg tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 18:57 #8
Og du har forsøgt at fjerne al strøm fra den i mindst en halv time, hvorefter du holder startknappen nede i ca 30 sek. Og herefter prøver igen?
Avatar billede aigremont Nybegynder
17. september 2010 - 08:52 #9
Ingen løsning fundet.
Svar oprettet for at lukke tråden