Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2001 - 21:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IRC på Eksperten

Hvorfor laver man ikke en eller Flere mIRC kanallere på Eksperten???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. juli 2001 - 21:36 #1
Det er blevet forslået før (bl.a. af mig) men der er ikke stemning for det. Det forstår jeg også godt, for hvordan vil du garantere at det som der bliver fundet frem til på chatten kommer ind i Ekspertens database? (så andre kan få nytte ud af det)
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 21:39 #2
Man kunne jo nøjes med at bruge den til almindelig chat og lave reglen at hvis folk spørger efter hjælp bliver de kicket eller banned fra kanalen.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. juli 2001 - 21:41 #3
zyclon> hvem skulle holde øje med det og være dommer?
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 21:44 #4
maniacdog> Man kunne have mere end en chanop der sørger for det hvis det sker åbent i kanalen. Hvis det sker i privaten er der jo ikke meget at gøre, men det vil være det samme hvis jeg spørger en fra Eksperten over ICQ eller en tilfældig en på Ofir om et IT spm.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. juli 2001 - 21:47 #5
Ja men der er folk trods alt flink til og skrive hvad i kom frem til og hvad der sker. Det tror jeg ikke vil ske hvis der begynder og komme for meget chat i det. Idén (efter hvad jeg ved) med eksperten er jo en kæmpe videndatabase. Ikke et chatsted.

Som sagt jeg er imod det. Var inde for det i starten ( http://www.eksperten.dk/spm/36826 )
men er imod det nu fordi jeg syntes ikke eksperten skal \"ødelægges\" med det.
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 21:49 #6
Nej, men hvis den skulle oprettes skulle det være som et sted hvor folk fra Eksperten kan mødes og få en hyggelig chat og sådanset ikke have noget med Eksperten at gøre...udover den selvfølgelig er for brugerne på Eksperten :o)

Det må da nok være muligt at holde det adskilt.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. juli 2001 - 21:52 #7
Det tror jeg ikke på det er. Folk (især newbies) vil flakke derind og straks begynde og spørge hinanden spørgsmål. Dette vil/er svært og få dokumenteret og lagt ind i Ekspertens DB (database red.).
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 21:54 #8
Det er jo her kick funktionen kommer ind i billedet (En herlig funktion for magtliderlige mennesker :)))
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. juli 2001 - 21:55 #9
Kender godt til IRC, også derfor jeg forslog mit forslag dengang (Har du læst det?).
Men jeg har skiftet mening i tidernes morgen og tror ikke på det.
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 22:03 #10
ok
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 22:06 #11
Kan bare ikke se at nogel skulle finde på at svare i sådan en kanal når man ikke for points for det, men det vel mig der er dum så :(
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. juli 2001 - 22:09 #12
Forstil dig,

Jeg opretter et spørgsmål, hjælp hjælp panisk og det hele. Lortet vil ikke. Du kommer til hjælp og jeg forslår enten ICQ eller IRC som chat. Vi finder frem til løsningen og der bliver ikke skrevet noget men du får Point. Sådan kunne det gå. Det kunne også være jeg skrev ned hvad der er sket etc.

MEN den garanti er der ikke. Nogen (f.eks. newbies) kan lige oprettet en bruger, fyrre 300 point af på det her stunt og skride igen.

Det holder ikke på den måde, ikke efter min mening.

Underligt der ikke er kommet meninger fra andre? Måske er de trætte af chat spørgsmål *G*
Avatar billede zyclon Nybegynder
20. juli 2001 - 22:14 #13
Ja..det er meget muligt.

Konklusion: Der er åbenbart ikke stemning for det!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
26. juli 2001 - 09:36 #14

Det bliver meget hurtigt fagligt, og vi kan ikke gøre indhold tilgøngeligt. Herudover vil der komme langt flere useriøse indlæg, hvilket vi ikke ønsker at gøre nemmere.