Avatar billede budwieser Nybegynder
06. maj 2010 - 09:52 Der er 4 kommentarer

Prioritere switchen serveren efter hvor den sidder?

Hej. Jeg har et netværk på 8 computere 2 printer og en hoved server.
Disse enheder er fordelt ud på 15 porte i 3 switches.
Vil forbindelsen til selve hoved serveren have nogen betydning for hvor den er koblet til henne. Om det er den første, anden eller tredje switch i forhold til routeren?

Er der egentlig en bestemt måde de forskellige computere og enheder skal sætte for at der er den bedste forbindelse?

Lige nu sidder serveren i nummer 2 switch i forhold til routeren og computer og printer er spredt ud over de resterende portene..
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2010 - 10:05 #1
Jeg må indrømme, at jeg har fx. alt "main" udstyr i en switch, så fx. servere, Routere og forbindelser til andre switche sidder i en switch. Laver lige en tegning
Avatar billede budwieser Nybegynder
06. maj 2010 - 10:47 #2
Er det for at gøre det lettere for dig, eller har det også en effekt på resten af netværket?
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2010 - 13:26 #3
1. Lettere
2. Om det har den store betydning er jeg i tvivl om
Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
06. maj 2010 - 14:08 #4
Selvfølgelig vil det tage lidt ekstra tid at skulle gennem flere komponenter og switchene kommunikerer jo (som regel) via MAC adresser, som der også skal holdes styr på (slås op i for at finde rette modtager), så en smule betydning har det, men hvor meget ved jeg ikke...