Avatar billede sharder Nybegynder
04. maj 2010 - 20:01 Der er 3 kommentarer

Kan ikke bruge trådløst netværk

Hej Alle

Jeg har forsøgt nu med to forskellige routere at sætte trådløst netværk op herhjemme. Det virker sådan set også meget godt, den stationære PC der er forbundet over linie virker perfekt og vores iphones kan sagtens gå på det trådløse netværk.

Jeg kan dog ikke få vores laptops til at gå på det trådløse netværk. De kan sagtens finde det og aktivere det. Der er også upload trafik (hvad ved jeg ikke - ikke noget jeg selv sætter i gang) men de kan ikke gå på internettet (download trafik)

Styresystemet er XP (fuldt opgraderet til min viden)
Routeren er en Netgear N150 (WNR 1000)
Udbyderen er Telenor

Hvad gør jeg??

Kan det have noget med (standardgateway at gøre?)
04. maj 2010 - 21:06 #1
Er der andre trådløse enheder i nærheden ?
Evt. skifte Kanal på routeren til en par numre lavere ?

---

Psssst: Du vender vel tilbage ? Du er ikke specielt 'flink' til det ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/sharder
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede sharder Nybegynder
04. maj 2010 - 21:29 #2
Hej

Hvis jeg forstår dig rigtigt så ja, der er andre trådløse netværk i nærheden. Jeg har prøvet 3 forskellige kanaler uden effekt.

------

Nu du siger det så har jeg et par gamle åbne, jeg har desværre ikke fundet ud af hvordan jeg lukker de jeg ikke har fået svar på.
Avatar billede kimtheman Novice
05. maj 2010 - 01:21 #3
Dem du ikke mener du har fået et svar der kan bruges. Der kan du lukke dem ved selv at skrive f.eks. Svar og så husk at afkrydse i feltet svar i stedet for kommentar. Derefter kan du acceptere svar og uddele point.