Avatar billede hinkesten Praktikant
01. maj 2010 - 19:37 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

internationale webdomæner uden webhotel

Hey folkens

Jeg ønsker svar på om det er muligt at købe domæner af typerne biz og info hos et internationalt firma? Noget anbefalelsesværdigt gerne.

Jeg søger noget lign. gratisdns hvor man f.eks. kan tilkøbe sig et .dk domæne uden at hæfte sig på et webhotel. Domænerne skal købes med henblik på videresalg og webhotel er derfor uinteressant.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2010 - 20:14 #1
generelt er det ulovligt at købe fx carlsberg.info, for så at ville sælge det til carlsberg.dk
Og hvis du satser på fx stavefejl (carlsber.info), så vil dommere i en retssal dømme dig til at aflevere gratis.

Det er ikke en vej frem at satse på salg af adresser.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2010 - 20:33 #2
Men det ville nu have været ret fedt, at være dén som først kom på at registrere sex.com

Kan man ikke det hos alle registratorer ?!?
Der SKAL dog findes NOGET på adressen, for at man kan opretholde  ejerskabet.
En side som siger "kommer straks" er tilsyneladende nok (se alle dem Cybercity har sat sig på)
- men det ER nu en anelse røvhulsagtigt, i min bog...
Avatar billede hinkesten Praktikant
01. maj 2010 - 20:33 #3
Så er det heldigt at vi slet ikke befinder os i den vejbane. Dette handler ikke om etik, tro mig. Jeg søger bare et svar på om det er muligt :-) Gider naturligvis ikke sidde og fortælle hvilke domæner der er tale om, men det er bestemt ikke nogle køb som vil genere nogle.
Avatar billede htx98i17 Professor
02. maj 2010 - 08:10 #4
skal domænet ikke bare pege på en dns? der er jo mange som bruger deres domæne til alt andet end web
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2010 - 09:31 #5
Avatar billede mikaelch Novice
02. maj 2010 - 11:03 #6
det er langt billigste hos http://www.webhosting.dk/
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2010 - 11:04 #7
http://www.web10.dk/w2_info.php?area=prlist
web10 kan også bare "køb af domæne uden køb af webhotel" - det tager de 75kr for pr stk + afgiften til den enkelte type.
Avatar billede hinkesten Praktikant
02. maj 2010 - 20:54 #8
tak lav venligst et svar claes
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. maj 2010 - 20:27 #9
Hej

Der er også www.intergate.dk hvor der er dns med i f.eks. biz, info, .com osv. Der er intet oprettelses gebyr og du behøver ikke webhotel. Jeg bruger dem selv.
Avatar billede intenz Novice
05. maj 2010 - 22:18 #10
Som kommentarer til #3.

Det med at der skal være noget på domænet (som kan opfanges gennem HTTP protokollen) er ikke international retspraksis. Men med DK domæner er det sandt (i hvert fald i det øjeblik andre mener de har højere grad af ejerskab end en selv), der har været par sager for nyligt om det.

International er det dog ikke det store problem endnu, og med international menes .com, .net, osv. inkl. .biz og .info. Bare så længe du ikke krænker andres varemærker eller laver cybersquatting (nævnt i #1).

Jeg trivler dog på at 'kommer straks' er nok, hvis man som virksomhed har et reelt krav eller bare kan påvise at man vil bruge det noget seriøst. Det er i hvert fald den linje der er lagt for af domæneklagenævnet.
Avatar billede dunkeren Nybegynder
07. maj 2010 - 07:50 #11
Dennis...

Jeg kan måske skaffe dig nogle fornuftige priser, uden webhotel.