Avatar billede weblance Nybegynder
30. april 2010 - 17:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blanke SD kort

Hje

Min svigermor er for nyligt kommet hjem fra en 14-dages ferie i Kenya. Hun har taget en masse billeder og nu ville hun gennemse dem. Problemet er nu at 3 af SD kortene som er blevet fyldt, er fuldstændig blanke...

Hvad kan forårsage det? De er kørt igennem lufhavnens røntgen, kan det være årsagen? Er der nogen måde at finde de tabte data frem igen?
Avatar billede lerskov Praktikant
30. april 2010 - 17:25 #1
Hej..

Jeg har selv haft samme problem, det viste sig at det var fordi 2 af kortene var på 4 gb, og min computer ikke kunne læse SDHC "High capacity" kort. Håber for dig at det måske er denne simple forklaring. Ellers... God jagt.
Avatar billede weblance Nybegynder
30. april 2010 - 17:36 #2
Jeg havde samme problem til at starte med. Alle kortene er 4 GB SDHC og dem kan computerens kortlæser ikke læse. Men mit kamera kan så det tilslutte jeg i stedet. Men desværre så er kortene blanke.
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 17:48 #3
Hvad hvis du sætter dem i hendes kamera, viser det også blankt?
Avatar billede weblance Nybegynder
30. april 2010 - 18:13 #4
Ja kameraet siger at der ikke er nogen data på kortet.
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 18:18 #5
Avatar billede weblance Nybegynder
30. april 2010 - 18:32 #6
Nu har jeg prøvet PC Inspector File Recovery og den finder ingenting. Det er som om kortene aldrig er blevet brugt.
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 18:34 #7
Er hun sikker på der overhovedet har været billeder på? Prøv at sætte et af dem i hendes kamera og tag et billede og se om det overhovedet virker.
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 18:37 #8
Prøv lige med det her recovery program først:
http://www.stellarinfo.com/digital-media-recovery.htm

Free download øverst til højre.
Avatar billede iceprayer Nybegynder
30. april 2010 - 18:41 #9
De er kørt igennem lufhavnens røntgen, kan det være årsagen?
Nej! ;-) Røntgen kan på ingen måde ændre/slette data på et SD-kort... Tænk på hvor meget data-materiel der ryger igennem de maskiner hver dag ;)
Avatar billede weblance Nybegynder
09. november 2010 - 09:41 #10
Jeg må hellere få lukket tråden. Desværre hjalp ingen af jeres forslag. Det nærmeste jeg er kommet, er at kortene muligvis er blevet udsat for statisk elektricitet og at det har slettet indholdet på dem.