Avatar billede kelderkold Nybegynder
30. april 2010 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

outlook: mail hentes men nogle forsvinder

Hej jeg bruger vista og outlook, jeg har mange e-mail konti og de sidste par dage har jeg haft problemer med at få mail fra en bestemt afsender, dette uanset hvilken af mine e-mail der er sendt til, ved nærmere kontrol kan jeg se at mails modtages på min webmail, men når outlook skal hente den ned forsvinder den også fra webmail, jeg kan i ‘status for send/modtag' se at filen hentes, men den er pist væk fra min pc. :-(

Jeg har McAfee virus program og har lige scannet uden fejl, i McAfee er der ikke opsat nogle betingelser.

Jeg har flere regler i opsætningen på Outlook og har været dem alle igennem for at se om afsender er blacklistet, men nej ingen steder kan jeg se afsender eller afsenders domæne er nævnt.

jeg har tilføjet afsender som sikre afsendere og lige lidt hjælper det, jeg får ikke mail fra den afsender i min indbakke eller nogle af de andre mapper jeg har.

hvad kan jeg have overset i outlook, eller gemmer fejlen sig i et andet program?

Microsoft office outlook 2007 (SP2 MSO)
windows vista home premium sp2
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 12:04 #1
Kan problemet være, at din outlook mailserver er fuld??
Har du sat den til at gemme mails i en længere periode på server, og de så forsvinder fordi der ikke er plads?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 12:05 #2
Fejlagtig "spam-diagnose" måske

Findes der ikke en folder hvor den slags gemmes i Outlook ?
Avatar billede kelderkold Nybegynder
30. april 2010 - 12:27 #3
Nej der er ingen server indblandet, jeg henter mails ned på min bærbare og jeg får masser af mails men bare ikke fra en bestemt afsender (måske flere hvem ved?)
Avatar billede kelderkold Nybegynder
30. april 2010 - 12:32 #4
Jo normalt gemmes spam i enter 'uønsket email' eller i slettet post hvis det er nogle jeg har oprettet regler for.
men netop denne afsender er pist væk.
(jeg kan se de er kommet når jeg logger på webmail)
Avatar billede kelderkold Nybegynder
30. april 2010 - 13:23 #5
Tak for hjælpen, eller forsøget derpå
problemet er løst.
jeg deaktivere samlige regler for e-mail.
nu aktiverer jeg dem igen en af gangen for at finde den der har skabt problemet.
det underlige er at jeg ikke har ændret i de regler i år :-(
de bruges jo blot til at smide mine mails i bestemte mapper, og fjerne et par spamere.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. maj 2010 - 04:03 #6
Regler i outlook er ikke særligt effektivt som mailadskiller/sorterer.
Hvis du f.eks. laver en regel, hvor du sender mails fra Peter til mappen "Peter", så sender outlook også mails fra Petersen til samme mappe.
ptj_11
Avatar billede kelderkold Nybegynder
02. maj 2010 - 10:36 #7
jo tak, men jeg bruger altid den fulde e-mail adresse og så virker det fint (normalt)
så mails fra alle de forskellige leverandører lander i hver deres kasse, det letter arbejdet med at finde dem igen.