Avatar billede pnr Nybegynder
29. april 2010 - 09:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med WFC Service

Jeg har hørt at man bør bruge WFC Service (svc) istedet for web Service (asmx), det har jeg så gjort og det virker fint på i mit udviklingsmiljø (VS2010).

Men når jeg ligger det på min webserver IIS 6 får jeg følgende fejl:
This collection already contains an address with scheme http.  There can be at most one address per scheme in this collection.
Parameter name: item

Jeg er helt blank på den fejl, er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Syska Mester
29. april 2010 - 11:09 #1
Mener jeg har set den før ...

Har du været forbi google og søge efter iis 6 og din fejlbesked?

Mener også der er nogen bestemte ting der skal laves om på ens IIS for at få det til at virke ... men mener det var på en IIS 7 jeg fik noget ala samme fejl.
Avatar billede pnr Nybegynder
29. april 2010 - 13:02 #2
Ja jeg har søgt på Google, men synes ikke lige jeg kunne finde en løsning der virkede.
Men nu har jeg fundet en brugbar løsning, for denne løsning. Jeg har slettet alle hostheaders på nær 1, så virkede det.

Kunne så se at man kan skrive noget kode som håndtere dette problem. Men kan det passe at IIS ikke kan håndtere dette? Og bør man ikke WFC services frem for ASMX?
Avatar billede Syska Mester
29. april 2010 - 13:52 #3
Depends ...

WCF services er klart vejen frem, hvis du starter på et nyt project, men har du allerede de andre services, så er der som sådan ingen grund til at lave det om ... det er i hvert fald hvad eksperter siger.

hmmm, virker da også mærkeligt at man ikke kan have flere hostnames i en IIS app.

http://connect.microsoft.com/wcf/feedback/details/322896/cant-host-wcf-service-in-a-website-with-multiple-identities

OMG ... det er sateme en mærkelig ting ...
Avatar billede Syska Mester
29. april 2010 - 13:55 #4
http://stackoverflow.com/questions/422401/wcf-and-multiple-host-headers

Meget sært ... er lidt overrasket over hvorfor det ikke per default understøtter flere hostheaders.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2010 - 22:57 #5
Jeg oplevede samme "fejl" på arbejdet, da vores drift afdeling pludselig tilføjede flere host headers. WCF understøtter ikke at der ligger flere host headers. Så hvis det ikke kan være anderledes, kan du hardcode ind i din WCF service hvilken header den skal lytte på.
Avatar billede pnr Nybegynder
27. maj 2010 - 15:26 #6
takker for jeres kommentar, jeg kom ikke rigtig nærmere en løsning, så jeg lukke igen. Smid nogkle svar så får i point for jeres ulejlighed!
Avatar billede Syska Mester
27. maj 2010 - 15:51 #7
Der er heller ikke nogen elegant løsning ... minus 1 til MS for den her.

mvh