Avatar billede sasso Novice
27. april 2010 - 01:07 Der er 1 løsning

To konti fra POP til IMAP ==> Hvad med regler og undermapper?

Hej Eksperter
Jeg har lige fået Iphone, og for at kunne læse mail på den har jeg sat mine mailkonti op til IMAP i stedet for POP. Det virker - så langt så godt.

Udfordringen er nu, at jeg har en indbakke for hver mailkonto indeholdende en hel masse af de gamle mails fra mine POP-konti. Nye mails lander formentlig der og ikke i min gamle indbakke, hvilket er s.... irriterende. Jeg havde regler og undermapper, og jeg var i stand til at kategorisere cirka 90 procent af alle beholdte mails.

Det bliver noget rod at skulle holde øje med to inbokse, er jeg bange for. Jeg kommer til at savne mine regler og mine undermapper vildt. Til gengæld er det da meget fedt, at slettede mails også forsvinder på min 'mobile device'.

Jeg har tænkt en løsning, der hedder: Opret to yderligere konti, som samler alle mails op (Altså får dem videresendt fra de to almindelige konti). En IMAP til min Iphone og en POP til min pc. Det vil betyde, at alt, der skal slettes, skal slettes to steder, men til gengæld kan jeg bruge alle Outlooks funktionaliteter.

Er det nødvendigt, eller er der en eller anden smutvej/løsning, som jeg kan bruge på min pc?

Hvad anbefaler I?

På forhånd tak
Steen

PS Jeg hoster mine mails hos Google.
Avatar billede sasso Novice
28. april 2010 - 09:34 #1
Ingen svar, så  jeg vælger at oprette en Iphone-konto til telefonen og vendetilbage til pop3-konti på min pc. De to videresender så al post til iphonekontoen. Klodset, men jeg kunne ikke holde alt det IMAP ud.