Avatar billede jchris.dk Nybegynder
21. april 2010 - 21:36 Der er 4 kommentarer

parallel til usb

Findes der en adapter fra parallel til usb printer.
Det er til en alarm hvor printer interfaceet har parallel port som udgang og derfor har jeg ikke mulighed for at benytte en usb port.
Avatar billede jchris.dk Nybegynder
21. april 2010 - 21:51 #2
Nej, den forkerte vej.
prallel til usb!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. april 2010 - 22:23 #3
Der findes kabler med lidt intelligent elektronik, der kan omforme data, ja....

Men der er flere ting du skal være opmærksom på på forvejen:

1. Hvad for udstyr er det, der har parallelports udgangen. Der skal jo være en driver der passer til din printer... - og du skal kunne installere en driver til converteren.

2. I fald at der ikke benyttes driver til printeren (sender i ASCII), og vi antager der findes en converter der ikke skal have en driver - så skal du sikre dig at USB-printeren kan forstå ASCII - eller hvilket printersprog der nu kommer ud af apperatet.

Hvis ovenstående ikke er en hindring, skal jeg da gerne google "Parallel til USB kabel" :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 10:06 #4
Hvad endte denne med?