Avatar billede cdull Nybegynder
19. april 2010 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kode til at afsløre email og telefonnummer

Jeg skal have lavet noget kode som kan finde emails og telefonnumre i en tekst.

Hvordan vil det være bedst at lave dette?

Det skal selvfølgelig tage højde for de forskellige måder at skrive emails på. f.eks navn@site.com og navn @ site . com og navn at site . com og den slags.

Det samme med numre, +4511111111 og 11 11 11 11 og 1 1 1 1 1 1 1 1 og 1111 1111 osv.

Hvad ville i gøre?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
19. april 2010 - 00:05 #1
Bruge regular expressions :)

På en normal emailadresse:
\b[A-Z0-9._%+-]+@[A-Z0-9.-]+\.[A-Z]{2,4}\b

Numre:
\d+
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2010 - 00:06 #2
Hm. De fleste anvendelser af sådan en kode er vist lidt grå i kanten.

Når folk bruger "navn at site . com", så er edt fordi at de ike vil hav elæst deres emial adresse af et program.
Avatar billede cdull Nybegynder
19. april 2010 - 00:16 #3
#2 Ja det er det jeg gerne vil undgå. Jeg har et site hvor der er brugerbetaling for kontakt, og folk prøver ihærdigt at komme udenom det ved at skrive deres emails i profiltekster og beskeder i stedet for at bruge den indbyggede beskedfunktion.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2010 - 02:21 #4
Det lyder ret håbløst at blokere effektivt.

Du kan naturligvis fange de mest oplagte med nogle regex'es.

Men det danske sprog er rigt på muligheder.

(eksempel: fire gange elleve er jo også 11111111)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:41 #5
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede cdull Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:44 #6
Det er i hvert fald tid.
arne_v smid et svar. Så lukker jeg.

Tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2010 - 03:12 #7
ok