Avatar billede GysseS Nybegynder
18. april 2010 - 20:56 Der er 3 kommentarer

Kæmpe Problem Med Ekstern Harddisk

Min ekstern harddisk med 500gb film, musik og billeder har problemer med at åbne filerne.. Gb'en er det samme som før problemet opstod så skulle ikke mene at alt mit musik er slettet selvom jeg ikke kan åbne mappen med det. Når jeg afspiller en film i VLC så spiller den en sang istedet O_o! Problemet opstod efter jeg har haft en vens ekstern harddisk tilsluttet samtidig med min egen harddisk. Han køre både Windows og Mac på sin, men jeg køre kun Mac på min.. kan dette måske være problemet?? Alt dette gør også at den er blevet 16år langsommere.
Håber nogen kan hjælpe:)
Avatar billede kimtheman Novice
18. april 2010 - 23:13 #1
Hvad er blevet langsom?

Hvis det er computeren, er det så både med ekstern harddisk sat til og når den er taget fra eller?

Hvad sker der når du åbner med en anden media afspiller?

Det kan aldrig skade. Kør en rens med Ccleaner

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Manual:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede GysseS Nybegynder
19. april 2010 - 08:19 #2
Selve eksternen er blevet langsom.
Den påvirker ikke min Mac, men når jeg tilslutter den så tager det 15min før den finder filerne i de forskellige mapper.
Min musik og billed mappe kan slet ikke åbnes selvom jeg intet har slettet.
Hvis fx jeg åbner en film fil med VLC så afspiller den en sang fra mit musikbibliotek. Har prøvet at åbne filen i en anden media afspiller som fx Quick Time Player.
Det virker som om at alle mine filer er blevet rystet i en pose, hvorefter en musikfil er gemt under en filmfil og en billedfil er gemt under en musikfil. Ved godt det lyder mærkeligt:)
Den meddeler også på tidspunkter at den ikke kan tyde filen.
Avatar billede kimtheman Novice
19. april 2010 - 17:01 #3
Prøv for sjov at tage et par lydfiler samt video fil og kopire den til anden harddisk og derefter at tage ekstern harddisk fra og prøv så at afspil de filer du lige har kopiret.