Avatar billede clha Nybegynder
12. april 2010 - 12:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Extern skærm til IBM Thinkpad

Windows XP.
Da jeg anskaffede computeren kunne jeg bare sætte en anden skærm til (2), og så skiftede billedet med det samme over til den externe skærm, og computerens skærm (1) gik i sort. Fint nok.

Nu brugte vi computeren til at vise billeder på en digital projektor, hvilket også gik uden besvær. Om billedet blev på computerens skærm eller ikke, ved jeg ikke, for der var andre personer, der tog sig af det.

Herefter ville jeg gerne tilbage til tilstanden med den eksterne bordskærm (2), men nu virker det ikke. Ved computeropstart kommer IBM thinkpad billedet på den eksterne skærm (2), men ikke på (1). Lidt senere kommer billedet af brugerkonti kun på (1). På (2) kommer kun baggrundsbilledet. Og så sker der ikke mere, når jeg arbejder videre.

Jeg vil gerne tilbage til tilstanden i starten, hvor (1) gik i sort og (2) kørte med mus og alt hvad man laver på computeren.
Avatar billede Blandy Praktikant
12. april 2010 - 13:34 #1
Du skal ind din skærmdriver, hvor du skal vælge mellem udvidet skrivebord eller klone dit skrivebord. Hvis du kloner, kan du bare lukke din bærbar skærm ned og bruge den eksterne som primær skærm.

Det du gør er bare at sætte den anden skærm til (via vga eller dvi vel.) højreklikker på skrivebordet og trykker egenskaber.

Eller du kan højreklikke på skirvebordet og sige "grafiske egenskaber". Det kommer alt sammen an på dit grafikkort.
Avatar billede clha Nybegynder
13. april 2010 - 01:08 #2
A) Når jeg sætter flueben ved "Udvid vinduesskrivebordet til denne skærm (2), så kommer baggrundsbilledet på, men ikke andet.

B) Når jeg kører musen helt ud til højre på skærm (1), så kommer den frem i venstre side på skærm (2). Jeg kan så højreklikke, så boxen med egenskaber kommer frem på (2), men klikker jeg på egenskaber, kommer kommandoen frem på (1). Boxen forsvinder derved på (2)

C) ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Avatar billede clha Nybegynder
13. april 2010 - 01:10 #3
Skærmdriverne er der ingen muligheder for at lave om på. Ordet klone finder jeg ingen steder.
Avatar billede clha Nybegynder
22. august 2010 - 08:51 #4
Problemet ej løst.