Avatar billede Edeen Nybegynder
10. april 2010 - 09:39 Der er 6 kommentarer

Hjælp!! Kan ikke finde delene der passer sammen !

Hej, jeg har kigget på en tråd inde på hardwareonline hvor jeg kan se en der har lavet en liste over den computer han vil købe, den ser sådan her ud: Specc:

Motherboard:

ASUS M4A785TD-M EVO, Socket-AM3

PSU:

Corsair TX 750W PSU

CPU:

AMD Athlon II x4 620

Ram:

Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB CL7
Kit w/2x 2GB BallistiX modules, CL7-7-7-24, 1.65V

GFX:

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz, "Aliens vs Predator"

kabinet:

Antec Three Hundred Midi Tower Sort

MEN når jeg prøver at finde de dele inde på komplett.dk som han også har gjort, så kan jeg finde mange forskellige dele som der hedder det samme men som ikk koster det samme og sådan noget.
Så det jeg har brug for hjælp til er at finde de dele som passer sammen så jeg ikk for købt noget der sletter ikk passer sammen:).
Også hvis i kender nogle dele som der er bedre som ikke koster så meget mere må i også gerne sige til også hvis i kender en god skærm til 1200-1300 kr.
Avatar billede besle Nybegynder
10. april 2010 - 14:53 #1
Grunden til at du nok kan finde en masse dele der koster forskelligt, men hedder det samme, kommer an på hvem der har produceret dem, og fordi at priserne simpelthen svinger en del af og til.

I stedet for det grafikkort, vil jeg foreslå dig dette:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=581084
Det er praktisk talt det samme, udover at det har heatpipes, der køler grafikkortet ekstra godt.

Ellers køb denne pakke: der går du noget mere for pengene, især i form af CPU.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344159
Avatar billede Edeen Nybegynder
10. april 2010 - 15:12 #2
Ah tusind tak :)
Avatar billede Edeen Nybegynder
10. april 2010 - 15:17 #3
hvad vil du så foretrække:
http://topdata.dk/product.asp?product=6791
eller
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344159
Hvis det er den fra komplett skal jeg også have fundet en skærm til
Avatar billede besle Nybegynder
11. april 2010 - 14:08 #4
Den fra Komplett.
Grunde:
1. Kabinetttet er et Cooler master HAF, som er rigtig god, grundet at den har et godt Airflow, hvilket vil sige at den køler rigtig godt.
2. Bundkortet er et Asus, og har selv kigget flere gange på netop dette bundkort.
3. 500gb harddisk -> 1Tb Harddisk?
4.Rammene er Corsair, der mig bekendt er bedre kvalitets ram end kingston.
5. grafikkortet yder en del bedre. har selv overvejet de to grafikkort, og 5770 er altså den del bedre.
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5770,2446-7.html
Test fra Crysis mellem det to grafikkort.
6. selvom du skal købe skærm til ved siden af, så får du noget mere for pengene ved Komplett.

Evt. køb denne skærm der er LED : http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=496064
Avatar billede Edeen Nybegynder
11. april 2010 - 14:46 #5
Okay tusind tak. men hvad jeg kan se er der ikke windows med til, kender i nogen steder hvor jeg kan få det billigt?
Avatar billede besle Nybegynder
11. april 2010 - 15:06 #6
Enten fra en ven, eller over topdata.dk