Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2010 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

tvist/drej dette objekt

http://upload.klipper.dk/drejdette.gif

Kan nogen forklare hvordan man i adobe serien kan dreje /tviste dette stykke film/negativ.

Forestil jer at man tager fat i begge ender med tommel og pegefinger og så drejer højre tommel/pege hen mod en selv. Således at venstre del bliver stående lodret og højre del ligger sig vandret.

Nogen som kan forklare hvordan man gør det og evt hvad man kalder det?
Avatar billede hcma Novice
09. april 2010 - 15:42 #1
curl  ??
Avatar billede kado Nybegynder
09. april 2010 - 16:55 #2
Det er ikke sikkert, at jeg har forstået dit spørgsmål helt, men måske er det noget lignende dette du efterlyser.

http://www.sukado.dk/Warp.html

Hvis det er, så skal du, efter at have åbnet billedet, ændre Canvas size i nedadgående retning til ca. dobbelt størrelse eller mere.
Herefter kan du altid mindske Canvas size

/kado
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2010 - 20:54 #3
hcma -> curl lyder til at være noget der vil kunne gøre det! men hvor?

kado -> ja det er ikke meget galt! Jeg skal blot have den til at bøje ned således at negativen fortsætter vandret til højre og ikke ned ad. Det kan jeg måske lege lidt med selv. Egentlig er det meningen at jeg i illustrator eller indesign vil lave en et nyt negativ og så der bruge warp eller curl. Men skulle lige finde ud af hvad det hed, hvor man gjorde det.
Avatar billede hcma Novice
09. april 2010 - 21:05 #4
prøv at søge på google efter  Photoshop Page Curl.
der ligger mængder af tutorials
Avatar billede htx98i17 Professor
15. april 2010 - 17:40 #5
I må gerne ligge et svar begge
Avatar billede hcma Novice
15. april 2010 - 17:56 #6
svar
Avatar billede kado Nybegynder
15. april 2010 - 22:31 #7
OK, men jeg synes, at du skal dele pointene.

/kado
Avatar billede htx98i17 Professor
16. april 2010 - 07:20 #8
Tak for deltagelsen