Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
07. april 2010 - 21:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Faste rammer uanset skærmopløsning eller browserstørelse

Hej Experter
Jeg er ved at bygge en webside, til min fætters transport firma som jeg er ansat i
Selve indholdet er i en sort ramme i en table
Se her: www.a-btransport.dk
Den sorte ramme skal have en fast rammetykkelse hele vejen rundt.
Det har jeg indstillet på de fire sider i "Cell properti"
Rammen må godt "expandere# lodret men skal have en fast side margen og tykkelse på rammen"32 pixel"

Jeg har sat de 4 rammesideenr til 32 pixel.Men hvis man eks minimerer browservinduet ind til et vindue skrumper side rammerne ind

Hvad gør jeg galt??
MVH
Johnny
Avatar billede zips Juniormester
07. april 2010 - 21:41 #1
Brug en doctype, læs mere her om hvorfor http://www.eksperten.dk/guide/1288

Derefter kan vi hjælpe da alt kan vises galt når siden vises i quirks mode
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2010 - 21:45 #2
jeg kan ikke helt se det problem du nævner - men din kode trænger til et ordentligt gennemsyn og opdatering, læs mere om det her; http://www.web-dev.dk/post/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx

først når der er bragt orden i koden giver det mening at begynde at rette op på eventuelle visningsfejl.
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
07. april 2010 - 21:53 #3
Hold da fest.Jeg har før hørt at frontpage generer sk.. html kode.
Er det roden til mit problem???
Johnny
Avatar billede zips Juniormester
07. april 2010 - 21:56 #4
Problemet kan jeg se i FF hvis siden bliver smaller, så vil de 2 sorte td blive en lille streg.

Det ser ud til det har noget at gøre med din måde at bruge % til bredden af siden, da du sætter din tabel til 80%
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
07. april 2010 - 22:04 #5
Hej Zips.
Jeg vil ikke have tabellen fylder hele siden i bredden.Hvad foreslår du??
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
07. april 2010 - 22:05 #6
Hej Zips
Jeg vil ikke have tabellen/rammen breder sig ud til kanten, så har du et foreslag??
Johnny
Avatar billede zips Juniormester
07. april 2010 - 22:23 #7
Sæt dette på din div style="margin: 0 100px;" og 100% på din table

Men få nu den doctype på og ret koden
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.a-btransport.dk%2Fbiler.html
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
07. april 2010 - 23:54 #8
OK alle.
Tak for jeres indlæg.Jeg ved ikke helt hvem der fortjener points, her men jeg tror enten må jeg lave den helt om eller ændre designet da jeg ikke er super duper html kunstner. tak for indsatsen :-) Johnny
Avatar billede zips Juniormester
08. april 2010 - 09:53 #9
Her er et svar :-)
Avatar billede Tillas Nybegynder
27. maj 2010 - 13:31 #10
Jeg har lidt samme problem, jeg vil gerne have fastlåst højden på den tabel jeg bruger som skabelon til alle mine sider. Tabellen kan godt fastlåses i breden, men jeg har endnu ikke fundet ud af at fastlåsen den i højden.

Den side du linker til hvor den pågældende hjemmeside er blevet tjekket, kan du også gøre dette ved min hjemmeside.
www.tillas.dk

For jeg mangler også at få opdateret mine koder i den sådanne grad. Og jeg skal kunne se det skåret ud i pap, for at kunne gøre det. Så tjeksiden vil hjælpe mig meget.
Avatar billede zips Juniormester
27. maj 2010 - 16:42 #11
Tillas >> her er din side gennem w3 validator
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.tillas.dk%2F

Det første du skal gøre, er at læse den guide jeg henviser til i #1

Højden på din side styres af dit indhold, du kan gøre som du har gjort på siden http://www.tillas.dk/om_mig.htm nemlig sætte en overflow på så du får en scroll bar frem og på den måde stadg have din template i en fast størrelse.
Avatar billede Tillas Nybegynder
27. maj 2010 - 18:50 #12
Tusinde tak.

Hvordan får man en side tjekket gennem w3 validator?
Avatar billede zips Juniormester
27. maj 2010 - 18:53 #13
Gå ind på denne side http://validator.w3.org/ og skriv adressen til den side der ønskes tjekket.