Avatar billede logy Nybegynder
04. april 2010 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udvide diskpartion (system)

Windows 7 er installeret på en harddisk opdelt i 3 partitioner. C-D og E.
Jeg har behov for at udvide systemdisken (D) og har rigelig plads på både C og E.
Når jeg formindsker een af disse kan jeg bruge den frigjorte plads til at udvide henholdsvis C eller E, men system-partionen (D) giver ingen mulighed for dette.
Er det fordi, det bare ikke kan lade sig gøre i Windows eget univers og findes det evt. et andet program, som kan klare denne operation.
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 12:46 #1
Diskpart

Jeg mener ikke at du kan gøre det med system partionen, med MINDRE du flytter swap filen pagefile.sys til et andet drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2010 - 12:47 #2
Hvad har du på D drevet? Recovery partition?
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 12:49 #3
Eventuelt brug denne - Free trial versionen skulle kunne gøre hvad du vil:
http://www.partition-tool.com/resource/resize-partition-windows-7.htm
Avatar billede logy Nybegynder
04. april 2010 - 12:55 #4
Det er den ægte Windows 7 som ligger på D. Årsagen er, at jeg har kørt dual-boot med Windows XP på C og Win 7 på D
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 12:57 #5
i min win 7 ultimate kan jeg da på alle drev formindske

http://i44.tinypic.com/317io1x.jpg

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 12:58 #6
misforstod det - det er jo ikke det du vil ok
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. april 2010 - 13:23 #7
Når du kigger i diskhåndtering skal den ledige plads altid støde op til partitionens højre side for at du kan udvide den.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. april 2010 - 13:59 #8
når du har formindsket C: drevet så tøm D:drevet så der ikke ligger noget slet så D:drevet så har do en ny ikke alokeret enhed hvor den frigjorte plads fra C: og D: er lagt sammen der efter opretter du en ny simpel enhed.
Avatar billede logy Nybegynder
04. april 2010 - 14:57 #9
The_Buzz havde løsningen. Jeg hentede det nævnte free-wareprogram, og det kunne klare opgaven.
Point til dig.