Avatar billede ottobp Novice
02. april 2010 - 09:45 Der er 11 kommentarer

Har et billed i stort format (Flere MB) så det kan laves i A0-størrelse - et program til at opdele det???

et  automatiseret  program  til at  sønderdele  et  stort foto - så  man  f.eks. får  16 stk A4 enkelt-delbilleder  af det store A0-format;  så det kan udskrives  på en standardprinter.

Billederne  skal  være  med skæremærker - så man står med  de  rene billeder til slut

mvh
Otto B. Petersen
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. april 2010 - 09:52 #1
Avatar billede ottobp Novice
02. april 2010 - 10:13 #2
kan du  ikke  lige lave  linket til Nordjyske igen  thi  det er  jo det der  er løsningen  på det  spm.  Det er  jo ikke  den  "forkerte"  vaden rundt  som  jeg lavede  så  please  Nordjyske eengang til  her
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2010 - 10:36 #4
Hvis #3 fungerer, så giv poko point. Det var ham der fandt programmet. Jeg kom bare med lidt hjælp til at finde download på det.
Avatar billede ottobp Novice
02. april 2010 - 10:36 #5
til  220661...  soory  og  tak  for dit  svar MEN  det  var  altså  det  vi også  fandt  på  et  IT link på  Nordjyske.dk

dette  omformulerede svar  er blot  for  at poko1  kan  få  sine  point  p.g.a. at  jeg klokkede  i  det  med  lukningen  af mit  oprindelige  spm.  Sorry for  besværet...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2010 - 10:44 #6
Åhh Ok Nu er jeg med.
En anden gang du laver et spm hvor du vil give point, så husk at skrive hvem du giver point til i overskriften med en henvisning. God påske.
Avatar billede ottobp Novice
02. april 2010 - 10:49 #7
jep  På Nordjyske  hvor der også  er download til programmet  laver  Jørgen Brøndum  en  visualisering  af  brugen  af  programmet

men tak for forståelsen
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. april 2010 - 11:15 #8
Det er her igen men du kunne bare have åbnet det i din foregående tråd.
http://www.nordjyske.dk/digitalt/forside.aspx?ctrl=10&data=168%2c3262454%2c5%2c3
Avatar billede ottobp Novice
02. april 2010 - 11:27 #9
til poko1
tak for det

jeg  går ind og  beder dig lave en  lukke  NÅR  jeg  har  fået lavet  en  demo  af brugen  af  det  her progam

så jeg  kan lave linket til  den  video til  opload  af det -  så der  kommer  en  demo  på  herpå tråden  -  så hav lidt tålmodighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2010 - 07:46 #10
ottobp. Når du vil lukke tråd skal du bare acceptere det svar  poko1 har lavet i #8. Så lukkes tråden korrekt, hvor poko1 får pointene denne gang.
Avatar billede ottobp Novice
15. april 2010 - 01:20 #11
vender lige tilbage igen
Har andre  også problemer  med at importere  bare lidt større filer ind i programmet  F.eks. får jeg nej til filstørrelser på en  7-800 kb
Det kan da ikke  passe  eller hvordan